مسائل موثر و مهم در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی

مسائل موثر و مهم در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی

دکوراسیون به طور کلی به معنی چیدمان، مرتب و آراسته نمودن می باشد. منظور از ، نوع چیدمان وسایل و انتخاب بهترین و همچنین باکیفیت ترین وسایل در بخش های مختلف در خانه از قبیل حمام، دستشویی، آشپزخانه، اتاق، پذیرایی و… می باشد.

با توجه به مدرنیته شدن، طراحی دکوراسیون علاوه بر ساختمان و همچنین خانه های مسکونی برای زیباسازی هتل، مغازه، بیمارستان، فروشگاه و دفتر های کاری نیز از طراحی دکوراسیون داخلی بهره می گیرند.

بسیاری از افراد فکر می کنند که طراحی دکوراسیون منازل مسکونی کار ساده ای می باشد، اما این فکر اشتباهی است. دکوراسیون داخلی نکته های زیادی دارد که باید آن ها را به خوبی در نظر گرفت تا بتوان بهترین و کاربردی ترین استفاده ازفضا ها را برد. با اهمیت دادن به این نکات و همچنین ایجاد هماهنگی بین رنگ، اجزاء و وسایل می توان منزل یا هر محل دیگری را به فضایی گرم تر و دلپذیرتر مبدل کرد.

طراحی منزل

انتقال مکان و جابجایی از خانه ای به خانه ی دیگر همیشه کار لذت بخش و هیجان انگیزی برای صاحب خانه بوده است اما با مدرنیته شدن و با طراحی دکوراسیون داخلی، از فضایی گرم و با نشاط لذت برد. شما می توانید با طراحی دکوراسیون داخلی در فضای خود احساس شادی و راحتی بیشتری داشته باشید.

 

هدف طراحی دکوراسیون منازل مسکونی

مسائل موثر و مهم در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی

با توجه به موارد بیان شده، می توان گفت طراحی دکوراسیون داخلی یک علم و حرفه بحساب می آید و پشت هر یک از طراحی های هر فضا یک ایده و هدفی وجود دارد.

برای مثال هدف از دکوراسیون داخلی در فروشگاه ها، جذب مشتری و جلب توجه آنها است. همچنین هدف از دکوراسیون داخلی در محیط های مختلف تفاوت دارد و به منظور خاصی انجام می شود .

  • در محیط های اداری برای ایجاد فضایی آرام، راحت و منظم برای کارمندان.
  • در محیط های تجاری و مغازه ها، به منظور جلب توجه مشتریان و همچنین جذب آن ها برای خرید بیشتر.
  • در محیط های درمانی به منظور کاربری مفید از محیط و ایجاد محیطی منظم که آرامش و امنیت را برای بیماران و کارکنان فراهم خواهد کرد.
  • در محیط های مسکونی، طراحی دکوراسیون منازل مسکونی برای ایجاد فضایی زیبا و دلباز که  گرمی و آرامش را برای اعضای خانه برقرار کند.
  • در محیط های عمومی جهت ایجاد فضایی مفید برای استفاده عموم مردم کاربرد دارد.

دکور منزل

انواع سبک های طراحی دکوراسیون منازل مسکونی

سبک های دکوراسیون داخلی دارای انواع مختلفی می باشند که به منظور استفاده بهینه از فضا و ایجاد محیط مورد نظر و همچنین دلخواه خود بهتر است  با سبک ها آشنایی مختصری داشته باشید.

  • سبک مینیمال
  • سبک امروزی
  • سبک شیکر
  • سبک کلاسیک
  • سبک فرانسوی
  • سبک آرت دکو
  • سبک مدرن
  • سبک روستیک
  • سبک ایرانی
  • سبک ساحلی

دکوراسیون منزل

عوامل تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی

مسائل موثر و مهم در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی

طراحی دکوراسیون منازل مسکونی که یکی از کلمه هایی می باشد که امروزه بیشتر به کار می رود. اما در تعریف دکوراسیون داخلی باید گفت که دکوراسیون داخلی در واقع طراحی داخلی منزل به کمک ترکیب هنر و همچنین دانش فنی خواهد بود که با استفاده از ابزار، رنگ و فرم و استفاده از ترکیب این دو، بتوان فضایی زیبا را ایجاد کرد.

یکی از موضوعات مورد توجه در دکوراسیون داخلی استفاده مناسب از فضای منزل و همچنین زیباسازی محیط می باشد و طراحان سعی می کنند ضمن ایجاد فضایی زیباتر، مکانی راحت که پاسخگوی نیازهای آن ها هم باشد را ارائه کنند. برای انجام دکوراسیون داخلی عوامل زیادی را باید در نظر گرفت که رعایت آن ها می تواند تایثر زیادی در طراحی شما ایجاد کند. ما در این مقاله به توضیح عوامل مهم در دکوراسیون منزل خواهیم پرداخت، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

طراحی دکور

  • در نظر گرفتن نیاز های افراد

همانطور که گفته شد یکی از عوامل مهم در انجام طراحی دکوراسیون منازل مسکونی رفع نیازهای افراد در کنار ایجاد فضایی زیبا در محیط خانه می باشد. طراحی داخل منزل به طور مستقیم با نیازهای افراد ارتباط دارد و نوع طراحی شما تاثیر بسیار زیادی روی فعالیت افراد منزل خواهد داشت.

اکثر مردم به دنبال آرامش و نشاط می باشند و به همین دلیل این موضوع در طراحی داخلی خانه اهمیت بسیار زیادی ایجاد می کند. بنابراین طراحان باید سعی کرده با طراحی خود فضایی صمیمی، آرام و پرنشاط را در داخل منزل ایجاد نمایند تا افراد به محض رسیدن به خانه تمام خستگی روزانه خود را به طور کامل فراموش نمایند. البته باید به این مسئله توجه داشت عوامل زیادی در ایجاد این فضا درون منازل تاثیر خواهد داشت که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

طراحی دکوراسیون

  • در نظر داشتن نقشه داخلی

همانطور که اطلاع دارید هر خانه ای یک نقشه داخلی دارد که تغییرات اساسی در آن غیر ممکن خواهد بود. برای مثال جهت جا به جایی یک دیوار در خانه، باید  مسائل زیادی را در نظر گرفت و اگر نقشه اصلی این اجازه را به شما ندهد این جا به جایی غیر ممکن و حتی غیر اصولی خواهد بود و باعث ایجاد مشکل در خانه می شود.

نقشه داخلی را می توان یکی از عوامل مهم در دکوراسیون منزل در نظر گرفت. در صورتی که نقشه داخلی منزل انعطاف پذیر باشد و شرایط لازم برای تغییرات را داشته باشد، شما می توانید فضای بازتری برای چیدمان وسائل خود ایجاد کنید. این انعطاف به معنای طراحی خوب نقشه خواهد بود به طوری که شما فضای کافی برای چیدمان های متنوع در منزل خود را داشته باشید.

دکور منازل

  • توجه به نور محیط

یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی نور محیط فضای شما می باشد. تمام درک ما از محیط اطراف از طریق نور خواهد بود و در واقع بدون نور قدرت بینایی ما کارایی چندانی ندارد. به همین دلیل در نظر گرفتن  موضوع نورپردازی و نور محیط در مسئله دکوراسیون منزل اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

در زمان گذشته تامین نور منزل و همچنین کافی بودن این نور از دغدغه های انسان برای نورپردازی منازل بشمار می آمد، اما امروزه در دکوراسیون منازل بازی با نور یکی از مهم ترین عوامل در طراحی منازل می باشد. محل قرارگیری منبع نور و همچنین شیوه نورپردازی از ویژگی های تاثیرگذار در دکوراسیون منزل می باشد.

موضوع نور پردازی تا حدی حائز اهمیت قرار گرفته که به کمک آن می توان فضای منزل را بزرگ یا حتی کوچکتر نشان دهیم. درواقع استفاده از نور طبیعی نیز یکی از تاثیرگذارترین مسائل در دکوراسیون داخلی می باشد. نور طبیعی دارای انرژی و احساسی می باشد که به هیچ عنوان توسط نور مصنوعی قابل جبران نیست. بنابراین بهتر است در منازل از نور طبیعی بهره گرفت. البته در بسیاری از خانه ها استفاده از نور طبیعی امکان پذیر نیست.

 

  • بکارگیری رنگ ها

 استفاده از رنگ ها یکی از هنرهای مهم در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی می باشد که میزان اهمیت آن برای طراحان بسیار زیاد خواهد بود. رنگ را می توان مهم ترین عنصر در زندگی انسان در نظر گرفت که از نظر روانشناسان تاثیرات زیادی در رفتار وی خواهد داشت.

رنگ های مختلف دارای طیف های متفاوتی می باشند و تاثیر این طیف ها روی مغز بر خلق و خوی ما را نیز تاثیر گذاشته و آنها را تغییر می دهد. برای مثال می توان با استفاده از یک ترکیب رنگ آرامش را به انسان انتقال داد و با یک ترکیب رنگ متفاوت برای انسان استرس بوجود آورد به طوری که احساس ناامنی در فرد ایجاد شود.

در مجموع آشنایی با رنگ ها و تاثیرات آن ها اهمیت زیادی در دکوراسیون منزل ایجاد می کند. رنگ ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم بندی می شوند که هر یک تاثیرات مختلفی روی افراد ایجاد می کنند. رنگ های گرم باعث ایجاد هیجان و سرزندگی گشته و رنگ های سرد باعث خواهند شد تا ضربان قلب و حتی دما نیز پایین آید.

  • مطابقت مبلمان و صندلی ها با  سبک طراحی منزل

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی داخلی منزل، اداره یا مکان تجاری باید مورد توجه قرار گیرد، تهیه کردن مبلمان و صندلی ها به گونه ای که با سبک طراحی داخلی شما مطابقت داشته باشد. زمانی که به فروشگاه مراجعه می کنید، در اولین مرحله به رنگ وسایل خود دقت نمایید. در انتخاب وسایل بزرگی مانند مبلمان باید با احتیاط بیشتری از نظر رنگ انتخاب شوند که با سبک محیط نیز همخوانی ایجاد شود.

 

  • بکارگیری گیاهان مصنوعی در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی

یکی از اشتباه ترین کارها در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی استفاده از گیاهان مصنوعی می باشد. گیاهان مصنوعی انرژی مثبت و روح فضا را نابود خواهند کرد و به افراد آن منزل احساس بدی منتقل خواهند کرد. اگر نگران نگهداری از گل و گیاهان طبیعی می باشید، می توانید از گیاهانی استفاده کنید که نگهداری آن ها آسان تر باشد. به عنوان مثال کاکتوس یکی از گیاهانی می باشد که نگه داری آن راحت می باشد.

  اصول طراحی دکور

  • الگوهای خیلی خاص در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی

فضای اداره، منزل یا ملک تجاری شما فضایی خواهد بود که بسیاری از افراد به آن جا رفت و آمد می کنند. بنابراین بهره گیری از الگوهایی که معنای خاصی می دهند را کمتر استفاده نمایید.

طراحی داخلی

  • استفاده از وسایل جدید و قدیمی در طراحی دکوراسیون منازل مسکونی

اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، در صورت تمایل پیشنهاد می شود تمام وسایل خود را بر اساس طراحی جدید منزلتان از نو خریداری کنید. خریدن مبلمان و استفاده از آن ها در کنار میز نهارخوری قدیمی و همچنین فرسوده، از زیبایی محیط شما کم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *