فواید استفاده از انواع پارتیشن در دکوراسیون سالن زیبایی

دکوراسیون سالن زیبایی

اولین موضوعی که با ورود به سالنهای زیبایی توجه بیننده را به خود جلب خواهد کرد، دکوراسیون سالن زیبایی از نظر  فضا و محیط داخلی  و همچنین چیدمان بخشهای مختلف آن می باشد. قطعا زیبایی و هماهنگ بودن عناصر دکوراتیو و نیز تفکیک فضاها به صورت زیبا و با سلیقه میتواند، انرژی خوبی را به مشتریان انتقال دهد ، علاوه بر آن رضایت آنها را نیز جلب کند. با توجه به اینکه، ارائه خدمات باکیفیت بالا، تاثیر زیادی دارد ولی در کنار آن زیبایی سالن هم از عواملی بشمار می آید که تاثیر در پیشرفت و جذب مشتریان خواهد داشت. از این رو به کارگیری پاراوان  که نوعی پارتیشن می باشد در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی از جمله روشهایی می باشد که میتواند زیبایی و جلوه خاصی را به فضای داخلی سالن ببخشد و بهصورت موقت محیط را متناسب با سلیقه و نیاز هر سالن به صورت مجزا تفکیک کرده و کارای فضا را بالا ببرد. در مطالبی که بیان می شود قصد داریم در خصوص پارتیشن و کاربرد در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی توضیحاتی ارائه دهیم .

تعریف پارتیشن در دکوراسیون سالن زیبایی

 

معمولا سالن های زیبایی بدون دیوار می باشند و در واقع  نیاز به جداسازی بخش های مختلف دارند. پس بهتر است در این مکان ها از پارتیشن های مخصوص سالن زیبایی استفاده نمود. تا در کنار جداسازی محل مورد نظر به عنوان وسیله ی دکوراتیو برای جلوه ی بیشتر فضا استفاده شود و همچنین پارتیشن بندی میتواند سالن زیبایی را منظم تر کند.

با توجه به اینکه دکوراسیون سالن های زیبایی یکی از عوامل موفقیت و پیشی گرفتن از رقبا باشد همچنین  می تواند مشتری بیشتری برای سالن زیبایی جذب کند. استفاده از پارتیشن می تواند فضای شما را زیباتر کرده و به سالن جلوه ی خاصی ببخشد. همچنین شما می توانید از طرح های متناسب با محیط سالن زیبایی خود که بر روی پارتیشن ها طراحی می شود استفاده نمایید.

پارتیشن سالن زیبایی

انواع پارتیشن در  دکوراسیون سالن زیبایی

با توجه به اینکه این محصول انواع مختلفی دارد، هزینه تمام شده در پارتیشن بندی سالن زیبایی می تواند متفاوت باشد. این محصول از لحاظ کاربرد به دو دسته تقسیم شده، که در ادامه به معرفی انواع پارتیشن آرایشگاه مردانه و زنانه خواهیم پرداخت.

  • ‌معرفی پارتیشن ثابت

این محصول به واسطه ی پیچ و مهره به زمین متصل می باشد و قابل جابه جایی نخواهد بود. و در صورت تمایل به تغییر مکان پارتیشن های ثابت هستید باید از  متخصص این مجموعه کمک بگیرید. این نوع پارتیشن برای اتاق هایی استفاده می شود که برای مدتی نیاز داریم مکانشان تغییر نکند.. این محصول در طرح های مشبک، چاپ عکس مورد نظر و یا به صورت پارتیشن گچی طراحی میشود و برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی استفاده میشود.

  • معرفی پارتیشن متحرک

از مهم ترین مزیت این محصول، قابلیت جابه جایی پارتیشن ها می باشد که می توان به کمک آن فضای سالن زیبایی را به بهترین شکل مدیریت کرد. پارتیشن آرایشگاه متحرک ، متنوع تر می باشند و اغلب در طرح و رنگ های مختلف طراحی می شوند. این نوع پارتیشن را می توان طبق سلیقه ی شخصی با طرح و عکس های موردنظر طراحی کنید که زیبایی و جذابیت سالن زیبایی را دو چندان می کند.

پارتیشن متحرک

دلایل استفاده از پارتیشن در دکوراسیون سالن زیبایی

پارتیشن ها را در مکان های مختلف می توان استفاده کرد که هر یک مزیت هایی دارد که باعث شده تا این کالا طرفداران بسیاری پیدا کند. از مزیت های بکارگیری پارتیشن در دکوراسیون سالن زیبایی نی توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ‌ایجاد فضا مجزا

با استفاده از این وسیله می توان فضاهای بزرگتر را به فضای کوچکتر  تقسیم کرد در اینصورت کارایی فضا بالا رفته و فضای بیشتری برای تقسیم بندی محیط بر طبق فعالیتی که در سالن انجام میدهیم ،خواهیم داشت.

مدیریت فضا با پارتیشن

  • جلوگیری از دید

پارتیشن بندی برای سالن زیبایی از آن جهت مفید می باشد که موجب ایجاد فضای محرمانه ای در محیط سالن میگردد. درواقع جلوگیری از دید  یکی از مهم ترین مزیت های پارتیشن در دکوراسیون سالن زیبایی می باشد.

  • مدیریت فضا

به کار بردن این محصول سبب ایجاد نظم در سالن زیبایی خواهد شد و هر بخش از آرایشگاه به طور مجزا به فعالیت خود خواهند پرداخت.

  • فضا زیباتر و دلنشین تر

از دیگر فواید استفاده از پارتیشن در مقوله دکوراسیون سالن زیبایی، ایجاد زیبایی در فضا بوده و پارتیشن سالن زیبایی در انواع طرح و رنگ می توان سفارش داد که مطابق با سبک و سلیقه ی شما باشد.

دلنشینی فضا با پارتیشن

 

تاثیر طراحی پارتیشن در دکوراسیون سالن زیبایی

یکی از نکات مهم که در هنگام تهیه پارتیشن و نیز پارتیشن بندی سالن زیبایی، بهتر است به آن توجه کنید ، طرح روی پارتیشن است. شما باید پارتیشن هایی را انتخاب کنید که طرحی با سالن زیبایی شما متناسب باشد. و در جهت هارمونی محیط سالن شما باشد. شما می تواند به سراغ طرح پارتیشن های آرایشی بروید و طرح متناسب با فضا سالن را انتخاب نمایید. پارتیشن بندی خوب باید علاوه بر کیفیت بالا ، زیبایی در طرح و رنگ نیز داشته باشد و شما در هنگام خرید باید به این نکات مهم بیشتر توجه نمایید.

پارتیشن متحرک در سالن زیبایی

تعریف پاراوان و کاربردهای آن

در گذشته برای اینکه در محیط‌های اداری،منازل، کلینیک‌ها، اماکن تجاری و …. فضای بیشتری طراحی کنیم و محیط را به چندین قسمت تقسیم کنیم از دیوارهای ثابت و آجری و سیمانی استفاده می‌ شد که علاوه بر هزینه بردار بودن پروژه، زمان بیشتری برای ایجاد این فضای جدید نیاز بود و با وجود اینکه تغییرات محدودی ایجاد میکردند ولی محیط، مدت زمان زیادی غیر قابل استفاده می شد و در نتیجه تا زمانی که دیوارهای جدید  آماده میشدند ، کارهای روتین افراد کمی دچار اختلال می گردید. به مرور زمان دیوارهایی ساخته شد که به‌ راحتی قابل جابه‌جایی و حمل می باشند و شما می‌توانید حتی به محیط‌های جدیدی که قصد نقل مکان دارید، این دیوارهای متحرک را منتقل کنید. این دیوارها به‌نام پارتیشن و پاراون هستند که دارای طرح و مدل‌های و کاربردهای زیادی هستند و علاوه‌ بر اینکه قیمت منا سبی دارد، محیط را  زیبایی می‌کنند.

امروزه پاراوان‌ها یکی از عناصر محبوب‌ و  پرکاربرد  در دکوراسیون‌ سالن زیبایی و همچنین طراحی داخلی می باشد . با انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های مختلف آن را در محیط هایی مانند سالن‌های زیبایی، اتاق‌های پرو، بیمارستان‌ها ، شرکت ها، ادارات،و… فضا را به بهترین شکل بهینه کرد.

پاراوان‌هایی که در بازار یافت می شود اغلب از جنس چوب،  MDF و PVC طراحی می شوند و معمولاً شامل 4 قسمت که توسط لولاهایی بهم وصل می باشند. پارتیشن متحرک نام دیگر آن است که در بالا به آن اشاره شده ، و در سالن‌های زیبایی به منظور جداسازی و تفکیک فضاهای خصوصی و هم چنین ایجاد جلوه ی زیباتری به محیط اطراف از آن استفاده می کنند. در واقع متحرک بودن آن یکی از مزایای پاراوان می باشد،  کار را راحتر کرده و در اینصورت می توانیم به راحتی جای آن را تغییر بدهیم و یا در صورت نیاز آن را جمع کرده و فضا را بازتر کنیم.

انتخاب پاراوان یا پارتیشن

پارتیشن‌ها خود دارای دو دسته متحرک و ثابت می باشند، که پاراوان در دسته‌ی پارتیشن‌های متحرک قرار می گیرد. پارتیشن‌های ثابت همانطور که از نام آنها مشخص است، پس از نصب توسط افراد متخصص،  جابه‌جایی و تغییر مکان و یا جمع شدن آنها امکان پذیر نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر تمایل دارید برای بهبود بخشیدن فضا در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی خود از پارتیشن استفاده کنید، پارتیشن‌های متحرک یا پاراوان های ساده را انتخاب نمایید. چون با توجه به اینکه نیازی به نصب ندارند، بدر عین حال بسیار سبک و قابل حمل می باشند و به آسانی می‌توان آن را مطابق با سلیقه خود تغییر مکان داد. از این رو معمولا پارتیشن‌های که در مکان‌های مختلف مانند پارتیشن کلینیک، سالن‌های زیبایی ، بخش‌های VIP  و … از این دسته می باشند.

پارتیشن ثابت

تاثیر پاراوان ها بر جلوگیری از دید در محیط

یکی از مسائل مهمی که در سالن‌های زیبایی در تفکیک فضا، اهمیت بسیاری بالایی دارد، پوشش و جلوگیری از دید در آن فضا می باشد.. در ضمن اگر قصد دارید، سالن‌های زیبایی به‌ طور  کامل و دائم یک محیط  را مانند آرایش عروس ،بخش اپیلاسیون، VIP و .. پارتیشن بندی کنند، پیشنهاد ما پارتیشن‌های ثابت می‌باشند. زیرا پارتیشن‌های ثابت که اغلب از جنس چوب طراحی می شوند و بر اساس طرح و مدل انتخابی می توانند  فضا را بصورت دائم تفکیک کنند و از دید کامل جلوگیری می کنند. اما در مورد پاراوان‌ها با توجه به محیط و اندازه  می توان این موضوع را بررسی کرد با توجه به اینکه در محیط هایی با ارتفاع 180 سانتی‌متر، پاراوان ها می توانند پوشش و جلوگیری از دید کامل را بخوبی ایجاد کنند. زیرا آن‌ها با حداکثر ارتفاع 180 سانتی‌متر طراحی میشوند.

 بروزترین پارتیشن‌های متحرک در دکوراسیون سالن‌های زیبایی

استفاده از جذاب‌ترین و به روزترین پاراوان‌ها در سالن‌های زیبایی، جلوه زیبایی را به محیط اطراف می بخشد و می تواند توجه مراجعه‌کنندگان را نیز به خود جلب نماید. از این رو در این قسمت می خواهیم ، چند نمونه از به روزترین مدل‌های پارتیشن متحرک را نام ببریم

  • ‌چاپی
  • ‌لیزری
  • ‌کاغذ دیواری
  • ‌حصیری
  • ‌فرفوژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *