نکات مهم در طراحی کافی شاپ چیست؟

نکات مهم در طراحی کافی شاپ چیست؟

کافی شاپ ها می توانند به یکی از مکان های پرتردد تبدیل شوند و منبع درآمد خوبی برای شما باشند. به شرطی که شما نحوه مدیریت صحیح و چیدمان اصولی آن ها را به کار بسته باشید. برای موفقیت در حرفه کافی شاپ داری باید با نکات مهم در طراحی کافی شاپ آشنایی داشته باشید.

بسیاری از جوانان مایل هستند که کافی شاپ هایی با دیزاین جدید را با دوستان خود امتحان کنند اما باید دید که این افراد در وهله اول با چه ویژگی جذب کافی شاپ می گردند. دیزاین بیرونی یکی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ می باشد. بر روی این موضوع وقت بگذارید و به آن اهمیت دهید. توجه داشته باشید که این طراحی می تواند مردم را به درون فضای کافی شاپ بکشاند.

نحوه اجرای نکات مهم در طراحی کافی شاپ

توجه به دیزاین داخلی و بیرونی بخشی از  نکات مهم در طراحی کافی شاپ می باشد. چون دیگر مردم تنها برای سرو کیک و چای بیرون نمی روند. در واقع زمانی که شما در حال سرویس دهی به آن ها هستید، از هر نظر با دیگران مقایسه می گردید. این مقایسه از نظر دیزاین داخلی، نوع چیدمان صندلی، نحوه نورپردازی، سبک دکوراسیون به کار رفته در کافی شاپ و … می باشد.

 

برای اجرای نکات مهم در طراحی کافی شاپ به مکان مناسب برای راه اندازی کافی شاپ فکر کنید. توجه داشته باشید که مکان راه اندازی کافی شاپ بهتر است در خیابان های اصلی و در صورت نبود این امکان، خیابان فرعی متصل به خیابان اصلی باشد.

اگر این کافی شاپ را در پاساژ و یا مرکز خریدهای تجاری راه اندازی نمایید، احتمالاً سود زیادی نصیب تان خواهد شد. چون در این صورت همواره در مرکز توجه خواهید بود.

یکی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ، برقراری نظم می باشد. در واقع شما پیروی هر سبکی که در دکوراسیون هستید، باید به نظم توجه داشته باشید و آن را جدی بگیرید. در این نظم چیدمان مناسبی برای چیدن ظروف، ویترین کافی شاپ، میز و صندلی و … در نظر گرفته می شود.

یکی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ این است که در مکانی اقدام به راه اندازی کافی شاپ  کنید که محیط مسکونی باشد. در این صورت افراد زیادی به شکل روزانه به سراغ کافی شاپ شما خواهند آمد. ضمن اینکه رقابت کمتری نیز بر سر انتخاب شدن خواهید داشت. البته این موضوع زمانی میسر می گردد که کافی شاپ شما تنها کافی شاپ خیابان یا محله باشد.

تاثیر نمای بیرونی در طراحی کافی شاپ

نمای بیرونی نیز یکی دیگر از نکات مهم در طراحی کافی شاپ باشد. این نمای بیرونی باید با فضای داخلی کافی شاپ هماهنگ باشد. یعنی اگر شما از رنگ سبز برای چیدمان فضای داخلی کافی شاپ بهره برده اید، این رنگ را در فضای بیرونی نیز کم و بیش به کار ببرید. ضمن اینکه اگر از سبک روستیک در دیزاین کافی شاپ بهره مند شدید، باید این نمود در نمای بیرونی و داخلی کافی شاپ به کار گرفته شده باشد. این موضوع از نکات مهم در طراحی کافی شاپ می باشد. افرادی که هارمونی و هماهنگی را در دکوراسیون مورد توجه قرار می دهند، هیچ گاه از نکات مهم در طراحی کافی شاپ غافل نشده اند.

نمای داخلی و نکات مهم در طراحی کافی شاپ

برای اینکه بتوانید در نظر مشتریان جذاب دیده شوید، بهتر است آرم و لوگوی متناسب با کافی شاپ خود را طراحی نمایید. در چنین شرایطی افراد مختلف را به سوی کافی شاپ جذب خواهید کرد.

نورپردازی و عناصر مهم در طراحی کافی شاپ

نور هالوژن یکی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ می باشد. بسیاری از کافی شاپ ها از نورپردازی با نور کم برای متفاوت به نظر رسیدن کافی شاپ استفاده می کنند. حال آن که برخی دیگر نیز کلیه توجه خود را بر روی نورپردازی معطوف می کنند و سعی دارند این نورپردازی را در جلوه ای متفاوت به کار ببندند. استفاده از این ایده های نورپردازی بسته به سلیقه شما متفاوت خواهد بود اما تزیین مربوط به نورپردازی بخش زیادی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ را در بر می گیرد.

چراغ های آویزان، نورهای لرزان و … از ایده های نورپردازی متفاوت خواهند بود.

اگر شما در اجرای نکات مهم در طراحی کافی شاپ دقیق شوید، از نورهای تاکیدی غافل  نمی گردید. این نورها هدایت کننده های خوبی هستند. بنابراین به عنوان یکی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ رعایت می گردند. از نورهای تاکیدی در کافی شاپ زمانی استفاده می شود که بخواهید عکس یا منظره ای را معرفی کنید.

 

به عنوان مثال از بافت ظریفی از نورهای تاکیدی در حاشیه یک اثر هنری در کافی شاپ بهره مند می شوید. این نوع بافت ظریف کمک بسیار خوبی به بهتر دیده شدن اثر هنری می کند. با این الگوهای نور می توانید کانون های توجه برای مشتریان در فضای داخلی کافی شاپ بسازید. این فضاها به شدت مورد توجه مشتریان خواهد بود. به همین علت از نورهای تاکیدی به عنوان یکی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ یاد می شود.

گاهی نیز بهره مندی از نورپردازی در طراحی کافی شاپ به شکل مصنوعی فراهم می شود. این روش برای یکسان سازی وضعیت انتشار نور در فضای کافی شاپ مورد توجه خواهد بود.

 یکی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ هماهنگی اجزاء و عناصر با سطح نور بازتاب شده می باشد. به عنوان مثال بسیاری از افراد از نور زرد ملایم برای فضای کافی شاپ استفاده می کنند. ضمن اینکه همزمان با این نور زرد از بافت آجری زرد رنگ نیز برای دیوارهای کافی شاپ استفاده شده است. به همین علت همه چیز جذاب و زیبا به نظر می رسد.

کابل های USB سیار را برای شارژ کردن موبایل های مشتریان مورد توجه قرار دهید. رعایت این عناصر مهم در طراحی کافی شاپ باعث می شود مشتریان با بلند شدن از صندلی خود از دیگر دکوراسیون کافی شاپ شما نیز دیدن نمایند و به حسن سلیقه شما تبریک بگویند.

ویترین های داخلی و بیرونی کافی شاپ را زیبا نمایید. بهتر است در نمای ویترین جلوه ای از لیوان های شیک و جذاب برای نوشیدنی، کیک شکلاتی تزیین شده، شکلات داغ و … مشخص باشد.

وارد کردن دکور جذاب نیز بخش دیگری از نکات مهم در طراحی کافی شاپ می باشد. این دکور می تواند متناسب با کافی شاپ انتخاب شود و یا حتی یک گلدان طبیعی بی نظیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *