نکات مهم در طراحی اجرای رستوران

نکات مهم در طراحی اجرای رستوران

 طراحی دکوراسیون داخلی برای جلب توجه مشتریان بسیار حائز اهمیت است به ویژه برای رستوران ها، یک رستوران ایده آل علاوه برکیفیت بالا و طعم خوش غذا باید فضای دنجی برای میهمانان داشته باشد. تا همزمان با میل کردن غذا با نگاه کردن به اطراف نیز لذت ببرند. ظاهر و نمای داخلی رستوران بر جذب مشتری بسیار اثر می گذارد. از مواردی که در طراحی و اجرای رستوران مهم است منطقه ساخت است زیرا نوع مکان رستوران در تعیین مدل و طراحی آن تاثیر می گذارد .منطقه ساخت از دو جهت تاثیرگذار است ابتدا جغرافیای منطقه اجرا به دلیل طراحی به عنوان مثال طراحی اجرای رستوران در یک منطقه ساحلی قطعا طرح متفاوتی با رستوران های داخل شهر یا بین راه دارد.دومین نکته رقبای در ان منطقه هستند مثلا اگر قرار است یک رستوران سنتی طراحی و اجرا شود با به رستوران های سنتی که در آن منطقه وجود دارد نیز دقت کرد و تحقیق و بررسی کرد تا یک طرح متفاوت و خاص تر را ارائه داد مثلا در طرح های سنتی به دنبال اجرای سقف کاذب نمی باشند ولی در رستوران های مدرن از این نوع سقف ها استقبال می شود..نکته دیگر در نظر گرفتن سبک سلیقه مشتریان است باید دقت کرد که مشتریان چه سبکی را می پسندند و باعث جذب مشتری می شود.

ایجاد فضاسازی در بیرون از رستوران نیز نکته مهمی است که در طراحی اجرای رستوران اهمیت دارد.طراحی فضای زیبا و مورد پسند و استفاده از امکاناتی در این فضا که مورد نیاز با سبک سلیقه مشتریان باشد.تابلو رستوران ها باید به گونه ای طراحی شود که خاص باشد و نظر رهگذران را به خود جلب کند. طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین نکاتی است که در طراحی اجرای رستوران باید به آن اهمیت داد.پس از نمای خارجی مشتری به نمای داخل رستوران توجه می کند.طراحی دکوراسیون یک رستوران باید به گونه ای باشد که مشتری را جلب کند و به او این حس آرامش را بدهند که میتواند ساعت ها در آن جا بنشیند و در کنار لذت بردن از طعم غذا از محیط رستوران نیز لذت ببرد.در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی از بیشترین چیزی که استفاده میشود چوب است و نورپردازی کمتری در آن صورت میگیرد اما در دکوراسیون داخلی رستوران لوکس از رنگ های ملایم استفاده می شود اما اگر یک رستوران شیک و مدرنیته باشد می توانید از بافت های سنگی نیز استفاده کنید.در دکوراسیون داخلی تالار ها بیشتر از رنگ سفید برای اجزا و امکانات استفاده می شود و از سرامیک برای طراحی نمای آن استفاده می شود.

طراحی داخلی رستوران ها با استفاده از متد های جدید

هر رستوران علاوه بر داشتن غذایی با کیفیت باید دارای یک فضای جذاب و ایده آل نیز داشته باشد.هر رستورانی علاوه بر داشتن ویژگی های عمومی که لازم است که داشته باشد باید از خصوصیات ویژه ای برخوردار باشد.در طراحی داخلی رستوران توجه داشتن به اصولی که مخصوص به معماری باشد بسیار مهم می باشد. در طراحی رستوران های مدرن به سه عنصر اساسی باید توجه داشت بهترین طراح ها برای طراحی  رستوران های بزرگ یا کوچک این سه فاکتور را اجرا و پیاده سازی می کنند. معمولا در دنیا رستوران ها بنا به سبک موردپسند هر کشوری طراحی می شود.مثلا در کشور هایی مثل چین اغلب از چوب برای طراحی داخلی رستوران ها و کافی شاپ ها استفاده می شود اما در کشور های آمریکایی و اروپایی به طراحی نور و نورپردازی اهمیت بیشتری داده می شود.

در رستوران هایی که دارای سبک مدرن هستند از طرح هایی با رنگ های آبی روشن و خاکستری،بافت و روشنایی بیشتری به محیط می دهد.در طراحی رستوران های شیک و مجلل می توان از معماری و بافت های قوی تری مانند آجر ها و سنگ های قیمتی و مجلل استفاده کرد

نورپردازی یکی از اساسی ترین اصول در طراحی داخلی رستوران ها است به این دلیل که مناسب بودن نور یک رستوران در مدت زمانی که در رستوران مینشینید ،مشخص می شود.در رستوران هایی که فست فود هستند دارای نور مستقیم هستند.در رستوران های شیک و مدرن از سیاست هایی که برای نگه داشتن مشتری استفاده می شود استفاده از نورپردازی ملایم است .به طور کلی نورپردازی و ترکیب های نور در دکوراسیون رستوران با طراحی شیک و جالب اهمیت بسیار بیشتری دارند و باید با مکان ها،سبک دکوراسیونفمنوها و رنگ غذا ها هماهنگی داشته باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *