موارد کاربرد پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره و تفاوت آن ها

موارد کاربرد پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره و تفاوت آن ها

ایجاد شرایط ایزوله برای کارمندان جهت رهایی از مزاحمت ها و تنش ها در محیط کار مهمترین نکته در طراحی محیط اداری می باشد. این امر تنها با استفاده از پارتیشن بندی در محیط های اداری امکان پذیر می باشد. در انتخاب پارتیشن مناسب عوامل مختلف از جمله ابعاد و ارتفاع آن ها را باید در نظر گرفت. علاوه بر این موارد در انتخاب پارتیشن مناسب باید فرم آن را نیز در نظر بگیرید. پارتیشن های اداری امروزه در انواع تک جداره و دوجداره تولید می شوند که در ادامه به بررسی کاربرد پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره خواهیم پرداخت.

 کاربرد پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره

به طور کلی پارتیشن یک لغت لاتین می باشد که به همین صورت وارد زبان فارسی شده است. کاربرد اصلی پارتیشن اداری تقسیم بخش های مختلف محیط اداری و جداسازی آن ها جهت استفاده بهینه از فضا می باشد. پارتیشن های اداری از زمانی که تاثیر دکوراسیون داخلی محیط های اداری بر جذب مشتری درک شد پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره وارد عرصه بازار شد و استفاده از آن ها توسعه یافت زیرا به عنوان یکی از کارآمدترین و بهترین روش ها جهت دست یابی به نتیجه مطلوب شناخته شدند.

پارتیشن ها در انواع مدل ها از جمله کشیده تا سقف و یا کوتاه تولید می شوند و در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن اداری متحرک و قابل جابه جایی یکی از انواع آن می باشد که به شما اجازه می دهد در صورت انتقال شرکت خود به مکانی دیگر آن ها را نیز با خود ببرید همچنین شما می توانید در صورت نیاز به ایجاد تنوع در محیط اداری پارتیشن ها را جابه جا نمایید. البته شما می توانید با توجه به نیاز خود پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره ثابت را نیز خریداری نمایید.

پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره

پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره دارای طبقات خالی و فرم توخالی می باشد از این رو ابزار خوبی برای انتقال نور شناخته می شوند با استفاده از نورهای نقطه ای می توانید از آن ها به عنوان عنصر مهم در دکوراسیون فضای اداری استفاده کنید. نورپردازی ها را می توان در بخش بالایی و یا تاج پارتیشن اجرا کرد. در ادامه به بررسی پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره به صورت مجزا خواهیم پرداخت.

پارتیشن اداری دوجداره

در این بخش از بررسی پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره ویژگی های پارتیشن دوجداره را بررسی خواهیم کرد. جهت پیشگیری از مزاحمت های دیداری و شنیداری می توان از پارتیشن دوجداره استفاده کرد. شیشه های دوجداره مات اغلب برای ایستایی، عایق صوتی و آکوستیک و همچنین زیبایی در پارتیشن اداری دوجداره مورد استفاده قرار می گیرد. در پارتیشن اداری دوجداره عایق پی وی سی 16 میلیمتری همراه با نوار ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت این نوع پارتیسن اداری حدود 12 سانتی متر است این پارتیشن ها به صورت کوتاه، بلند، نیمه بلند تا ارتفاع سقف در بازار موجود هستند.

عواملی همچون جریان گردش هوا و عایق صدا بودن بر ارتفاع پارتیشن اداری دوجداره موثر هستند. از جداره های شیشه در پارتیشن اداری به صورت دوجداره استفاده می شود، ارتفاع استفاده از شیشه به سلیقه مشتری و نور در محل وابسته می باشد. بین جداره ها می توانید از پرده کرکره ای استفاده نمایید. شیشه های موجود در دو طرف پرده کرکره ای مانع از نفوذ گرد و غبار روی پرده می شود. شما می توانید از پرده کرکره ای با مکانیزم سایه روشن استفاده کنید تا عبور نور در مواقع دلخواه فراهم شده و باعث زیبایی آن شوید.

پارتیشن تک جداره

در این بخش از بررسی پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره نیز ویژگی های پارتیشن تک جداره مورد بررسی قرار می گیرد. در تولید پارتیشن اداری تک جداره از فریم و جداره های شیشه ای و ام دی اف استفاده می شود. با توجه به سلیقه مشتری می توان ارتفاع کوتاه، نیمه بلند، بلند و تا ارتفاع سقف را برای پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره انتخاب نمود. ام دی اف به کار رفته در تولید پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره 16 میلیمتر می باشد. هرچند پارتیشن اداری تک جداره در هر ارتفاع قابل اجرا می باشد اما بهتر است ارتفاع درب آن را بیش از 200 سانتی متر در نظر گرفت. فریم درب های پارتیشن اداری تک جداره به گونه ای ساخته می شوند که یراق آلات و قفل را بتوان روی آن ها قرار داد. شیشه های به کار رفته در تولید این نوع پارتیشن اداری دارای ضخامت 6 میلیمتری هستند. ارزان، سبک بودن و قابلیت جابه جایی پارتیشن اداری از مهمترین مزایای این نوع پارتیشن اداری می باشد. عایق نبودن در برابر صدا و حرارت نیز به عنوان یکی از معایب مهم این نوع پارتیشن محسوب می شود.

آشنایی با انواع پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن تک جداره شش میل

یک دیوار جدا کننده دارای کلاف آلومینیوم هشت پر و پر کننده ام ای دف شش میل دورو به همراه شیشه 4 میل ساده و یا شیشه برفی پارتیشن تک جداره در حقیقت پارتیشن اداری تک جداره می باشد. این پارتیشن تک جداره دارای قابلیت باز، نصب، جابه جایی و تغییر شکل می باشد.

پارتیشن تک جداره ام دی اف 16 میلیمتری

ویژگی های پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره

ویژگی های مهم پارتیشن اداری تک جداره
  • وجود ستون های متعدد در پارتیشن اداری تک جداره که قرار گرفتن آن روی زمین را ساده می سازد.
  • پارتیشن اداری تک جداره دارای حالت ایستاده و بدون لغزندگی است.
  • به صورت قالب یک تکه ای می باشد. حذف خطوط اضافه در طراحی پروفیل باعث شده است پارتیشن اداری تک جداره زیبا شود.
  • استفاده از پروفیل 4*4 در تولید پارتیشن اداری تک جداره که دارای یک لایه آلومینیوم و روکش آنادایز شده می باشد.
  • استحکام بالای پارتیشن اداری تک جداره

ویژگی های پارتیشن دوجداره

  • مقاومت بالا و خودایستایی
  • در بین شیشه های پارتیشن اداری دوجداره می توان از پرده کرکره ای استفاده کرد.
  • استفاده از آن به عنوان پرکننده نقاط شیشه، پلسکی و ام دی اف
  • نصب راحت با سرعت بالا
  • مونتاژ و دمونتاژ کردن آن ها هماهنگ با معماری فضا بدون نیاز به تخصص

مهمترین مزایای پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره

مزایای پارتیشن اداری تک جداره
  • ارزان بودن آن
  • سبک بودن
  • قابلیت جابه جایی راحت و آسان
  • امکان استفاده از قفل و یراق آلات روی درب
مزایای پارتیشن اداری دوجداره
  • قابلیت عبور کابل های شبکه و سیستم در تمامی بخش های پارتیشن اداری دوجداره
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *