نکاتی برای طراحی و دکور رستوران کوچک

مقدمه 

طراحی دکوراسیون  رستوران کوچک مستلزم رعایت نکات مهمی است که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم. رستوران های کوچک در سبک های مختلف، طراحی و دکور می شوند و سبک دکوراسیون یک رستوران کوچک در زیبایی فضا و همچنین جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد و باید به بهترین شکل صورت گیرد.

موضوع طراحی و دکور رستوران کوچک به دلیل افزایش تعداد این رستوران ها در این روزها بسیار جلب توجه می کند و برای طراحی رستوران هایی که فضای کمی دارند باید با کارشناسان و طراحان داخلی حرفه ای مشورت کرد. یکی از مهمترین مراحل راه اندازی یک رستوران، نحوه طراحی داخلی و دکوراسیون آن است و اگر دکور رستوران کوچک شما به صورت حرفه ای طراحی شده باشد مطمئن باشید که طولی نمی کشد سیل مشتری را شاهد خواهید بود، البته در کنار دکوراسیون داخلی رستوران کوچک باید کیفیت و خدماتی که ارائه می شود نیز در سطح بالایی باشند ولی قبل از هر اقدامی برای دکور رستوران کوچک باید سبک رستوران انتخاب شود. به طور کلی اصول طراحی دکوراسیون رستوران های کوچک یکسان است و در موارد جزئی و با توجه به سبک رستوران این اصول تغییر می کنند، معمولا طراحی دکوراسیون رستوران سنتی کوچک ریزه کاری های بیشتری نسبت به طراحی و دکور رستوران کوچک مدرن دارد و باید با جزئیات بیشتری دیزاین شود و بهتر است که برای این منظور یک طراح داخلی استخدام نمایید، ولی در مورد دکور رستوران کوچک به سبک مدرن تنها با یک مشاوره و یا جستجو در گوگل می توان به راحتی یک دیزاین ایده آل داشت.

نکات مهم در طراحی و دکور رستوران کوچک سنتی و مدرن

همانطور که گفته شد بیشتر رستوران های کوچک به سبک سنتی و یا مدرن طراحی می شوند چرا که این رستوران ها و خدماتی که ارائه می دهند و غذاهایی که در آن ها سرو می شود با سلیقه امروزی مردم بیشتر مطابقت دارد. طراحی رستوران ارتباط زیادی با مقدار فضای موجود ندارد و می توان گفت طراحی رستوران های کوچک کار راحت تری نسبت به طراحی داخلی رستوران های بزرگ می باشد. معمولا در دکور رستوران کوچک به سبک سنتی، سنگ و چوب طبیعی مهمترین مصالحی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند و در برخی موارد نیز برای کاهش هزینه ها از مصالحی با طرح چوب به جای خود چوب استفاده می شود که زیبایی خاصی دارند. در چنین اماکن سنتی باید از مبلمان چوبی و کلاسیک استفاده کرد تا بدینوسیله فضای گرمی ایجاد شود. برای زیباسازی فضا و القای بیشتر حس سنتی بودن به آن می توان دیوارپوش و کفپوش های سنتی و زیبایی را مورد استفاده قرار داد. بهترین رنگ ها نیز برای دکور رستوران کوچک سنتی، آبی، کرم، قهوه ای و یا ترکیبی از این ها می باشد. تزیین دیوارها یکی دیگر از مواردی است که در طراحی دکور رستوران کوچک با هر سبکی که دارد، باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به سبک رستوران می توان از اکسسوری های مدرن و یا عتیقه جات برای تزیین آنها استفاده کرد. استفاده از یک سیستم نورپردازی مناسب و حرفه ای می تواند فضای رستوران را بسیار تحت تاثیر قرار دهد و مشتری چیزی جز غذا خوردن در یک محیط جذاب و آرام نمی خواهد، در واقع می توان گفت نورپردازی یکی از مهمترین اصول دکور رستوران کوچک می باشد و برای هر سبکی باید به بهترین شکل رعایت و اجرا شود.

مبلمانی که برای دکور رستوران کوچک مدرن انتخاب می کنید باید امروزی و مدرن باشد، همچنین می توانید از مبلمان فلزی به سبک صنعتی نیز استفاده کنید. بر خلاف رستوران های سنتی، دکور رستوران کوچک به سبک مدرن باید بسیار خلوت و آرام باشد و برای این منظور باید تعداد وسایل دکوری که استفاده می کنید بسیار کم باشند. اجرای موسیقی زنده در رستوران از آیتم هایی است که این روزها در بسیاری از رستوران ها وجود دارد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است ولی در مورد رستوران های کوچک باید احتیاط کنید چرا که فضاهای کوچک برای اجرای موسیقی زنده مناسب نیست و ممکن است آرامش مشتری ها را بر هم زند. دکور رستوران کوچک سنتی با موسیقی های سنتی ملایم و دکور رستوران کوچک مدرن با موسیقی های غربی و ایرانی بسیار ملایم به شکل زیبایی کامل می شود. یکی دیگر از نقاط رستوران که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، سرویس های بهداشتی و نحوه نورپردازی آنها است، رنگ استفاده شده در طراحی سرویس بهداشتی محیط های کوچک باید از بین رنگ های روشن و ترجیحا سفید باشد و همواره از پاکیزگی و بوی خوش سرویس ها اطمینان حاصل کنید.

اجرای دکور رستوران کوچک با چوب

اگر به فکر طراحی رستوران با فضای مجلل هستید، چوب بهترین متریال برای این کار است. چوب طبیعی یکی از زیباترین و گران ترین مصالح ساختمانی است که علاوه بر زیباسازی فضا، گرمای خاصی را به محیط می بخشد و فضایی بسیار لوکس ایجاد می کند و برای محیط های کوچک بسیار مناسب است ولی باید توجه داشته باشید هزینه دکور رستوران کوچک بسیار زیاد است و اگر می خواهید دکور رستوران کوچک خود را با هزینه ای کم با چوب طراحی کنید، بهتر است که از چوب مصنوعی و یا مصالحی که طرح چوب دارند استفاده نمایید. رنگ چوبی که برای دکور رستوران کوچک مورد استفاده قرار می دهید بسیار مهم است و برای اینکه فضای رستوران، کوچک تر از چیزی که هست جلوه نکند، بهتر است از چوب های رنگ روشن استفاده شود. مبلمانی که برای چنین دکوراسیونی در نظر گرفته می شود به سبک کلاسیک و ترجیحا چرم است و باید طرح آن به گونه ای باشد تا میهمانان احساس راحتی کامل داشته باشند. نورپردازی رستوران با طرح چوب نیز باید به صورت کاملا حرفه ای اجرا شود و بهترین روش برای ایجاد فضایی آرام استفاده از نورپردازی های مخفی در زیر میزها و یا پشت تابلوهای دیواری است.

طراحی ارزان دکور رستوران کوچک

یکی از روش هایی که می توان از طریق آن هزینه های اجرای دکور رستوران کوچک را کاهش داد، طراحی رستوران به سبک صنعتی مدرن است. شما می توانید با استفاده از مصالحی مانند آجر و فلز هزینه ها را کاهش دهید و نتیجه ای ایده آل دریافت نمایید. برای بزرگنمایی فضا بهتر است که آجرها را به رنگ سفید انتخاب کنید و برای زیباسازی آن می توانید از گلدان های فلزی و سیستم نورپردازی خلاق و برای ایجاد فضایی گرم نیز بهتر است که از مبلمان چوبی و زیبا استفاده نمایید، با چنین دکور زیبایی در مدت زمان کوتاهی مشتری های فراوانی به رستوران شما جذب خواهند شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *