دکوراسیون داخلی اتاق خواب

چیدمان فضای داخلی هر خانه وابسته به سلیقه افراد آن محیط بوده از همین رو می‌توان گفت چیدمان امری سلیقه‌ای است. عده‌ای علاقمند به ست کردن لوازم خانه خود به سبک کلاسیک هستند از همین رو خرید سرویس خواب سلطنتی بهترین گزینه برای این افراد به شمار می‌رود. به این افراد توصیه می‌کنیم که مبلمان خود را نیز از نوع مبلمان کلاسیک و یا سلطنتی انتخاب کنند. عده‌ای دیگر علاقمند به سبک زندگی مدرن هستند که سرویس خواب‌های راحتی و مدرن را برای سبک چیدمان خود انتخاب می کنند.

اتاق خواب یکی از بخش های مهم خانه است که در آن احتیاج به یک استراحت و خواب خوب داریم ،پس اتاق خواب باید یک مکان زیبا، آرامش بخش و شیک خانه باشد. همه ی لوازم اتاق خواب در زیبایی دکوراسیون اتاق تاثیر زیادی دارد. پس باید در انتخاب طرح و رنگ همه ی وسایل های اتاق توجه داشته باشید. یکی از عنصر های اصلی در زیبایی دکوراسیون  داخل یک خانه و یا اتاق خواب استفاده از لوازم مناسب و زیبا و هماهنگی لوازم ها با هم میباشد.

 چیدمان تخت سرویس خواب

در مورد چیدمان تخت در اتاق خواب، توصیه می‌شود با فاصله اندکی از دیوار صورت بگیرد. چیزی در حدود 3 الی 5 سانت مناسب است. تخت سرویس خواب جهیزیه عموما دو نفره است. اگر فضا به اندازه کافی در محیط باشد تخت اصولا در وسط قرار داده می‌شود. در کنارها نیز از پاتختی‌ها برای جلوه داده به تخت استفاده می‌شود. حال اگر فضا بزرگ و جادار نباشد، بهتر است تخت در کنار دیوار قرار داده شود و ترجیحا از یک پاتختی استفاده شود. بهترین جا برای قرار دادن تخت با فاصله کم از دیوار صاف و هموار است. همچنین می توان دیوار پشت تخت را با چوب و یا کاغذ دیواری و … طراحی کرد.

چیدمان میز توالت در سرویس خواب

اکثر میز توالت‌ها دارای آینه هستند. توصیه می شود که تخت به شکلی چیده شود که روبروی آینه قرار داده نشود. چرا که آینه نباید انعکاس تخت را به فضای بیرون منتقل کند و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود آینه همیشه بالاتر از تخت قرار داده شود. میز توالت بهتر است دارای چندین کشو باشد و می توان از وسایل تزئینی برای روی میز مانند گلدان استفاده کرد.

 چیدمان پاتختی در سرویس خواب

چیدمان پاتختی به اندازه فضا در محیط بستگی دارد. شما اگر به اندازه کافی فضا در اختیار داشته باشید، به منظور چیدمان می‌توانید از پاتختی‌های زیبا و بزرگ استفاده کنید. نحوه صحیح قرار دادن پاتختی‌ها به صورت قرینه در کناره‌های تخت است. به دلیل استفاد از لوازمی مثل دارو، ساعت و مایحتاج ضروری توصیه می‌شود فاصله آن را به درستی با تخت رعایت کنید.

چیدمان کمد در سرویس خواب

در سرویس های خواب ، معمولا کمد به صورت تکی و یا به صورت ترکیبی با آینه در سرویس خواب طراحی میشوند. در صورتی که قرار است در اتاق خواب خود کمد داشته باشید، توجه کنید که کمد باید با فاصله از تخت جایگذاری شود. به عنوان مثال قرار دادن کمد در بالای سر تخت خطرناک است. بهتر است کمد در پایین تخت و رو به روی دیوار مجاور تخت قرار داده شود. همچنین نوع چیدمان آن به شکلی باشد که در زمان باز و بسته کردن در کمد با در ورودی و سایر لوازم سرویس خواب برخورد نداشته باشد.

چیدمان آینه سرویس خواب

چیدمان آینه سرویس خواب همانند آینه میز توالت باید اصولی باشد. نباید آینه در بالای سر تخت قرار داده شود، زیرا کوچک‌ترین حرکت و جابجایی احتمال افتادن آن را تشدید می‌کند. از سوی دیگر توصیه می‌شود آینه روبروی تخت هم قرار داده نشود. اتاق خواب جایی برای آرامش و ریلکس شدن است و از همین رو آینه باید به شکلی قرار داده شود که شما فقط به جهت آماده شدن و مشاهده خود در آن استفاده کنید.

نکاتی که در چیدمان اتاق خواب باید به آن توجه شود

  • رنگ و جنس سرویس خواب
  • نورپردازی اتاق خواب
  • تزئینات اتاق خواب

رنگ و جنس سرویس خواب

هنگام انتخاب سرویس خواب، باید به علایق شخصی خود توجه کنید. برخی از نکات نیز به شما کمک می‌کنند در گذر زمان دچار دلزدگی نشوید. به عنوان مثال تم قرمز تند و یا آبی خالص گزینه‌های درستی برای چیدمان سرویس خواب نیست. رنگ قرمز سرشار از انرژی و شور است و این امر خواب شما را دچار اختلال می‌کند. از طرف دیگر رنگ آبی رنگی آرامش بخش است و حکم فرما بودن آن در فضا در دراز مدت شما را افسرده می‌کند.  حال اگر به لوازم چوبی علاقمند هستید، سرویس خواب‌های فلزی انتخاب درستی برای شما نیست. استفاده از چوب در هر جایی باعث جلب توجه همه و زیبایی آن مکان میشود. همچنین استفاده از چوب در دکوراسیون اتاق خواب نیز تاثیر زیادی در زیبایی اتاق دارد، برای مثال استفاده از تخت خواب ها با چوب های مرغوب و استفاده از کتابخانه و یا لوازم دکوری چوبی باعث افزایش جذابیت اتاق خواب میشود. سعی کنید در اتاق خواب خود همه و یا بیشتر وسایل خود را از جنس چوب انتخاب کنید.استفاده از آویزهای چوبی در طرح های زیبا تاثیر بیشتری نسبت به آویزهای فلزی دارد.چوب ها در بیشتر مکان ها جذابیت خاصی دارند و بیشتر از هرچیز دیگری توجه افراد را جلب میکنند. پس سعی شود در طراحی اتاق خواب با توجه به علوم روانشناسی و ترکیب رنگ‌ها، رنگ مناسب اتاق خواب خود را انتخاب کنید.

 

نورپردازی اتاق خواب در چیدمان سرویس خواب

در حین چیدمان سرویس خواب باید توجه شود که نور فضا گرفته نشود. به عنوان مثال اگر تاج تخت بزرگ است آن را در پشت پنجره قرار ندهید، اگر کمد در کنار سرویس خواب خریداری شده است آن را جایی قرار دهید که مانع از ورود نور به داخل اتاق شما نشود. استفاده از نور طبیعی می تواند در  اتاق خواب شما بسیار آرامش بخش باشد،روشنایی صبح بهترین ابزار برای بیدار شدن از خواب است.

تزئینات اتاق خواب و چیدمان سرویس خواب

برای تزئین کردن اتاق خواب می توان از گلدان ، تابلو های نقاشی ، مجسمه و …. استفاده کرد. ابتدا  چیدمان و تزئین اتاق با وسایل لازم و ضروری در اولویت است. به عنوان مثال به جای قرار دادن لوازم آرایشی بهداشتی با بی نظمی روی میز، از باکس‌های طراحی شده به همین منظور می‌توان استفاده کرد. این کار هم به زیبایی و تمیزی فضا کمک خواهند کرد و هم اینکه از چیدمان اضافی شما را نجات خواهد داد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *