ایده های متفاوت در طراحی رستوران سنتی مدرن

ایده های متفاوت در طراحی رستوران سنتی مدرن

رستوران ها از فضاهای متفاوت در هر شهر و دیاری می باشند. این مکان با ایده های مختلف دکوراسیون ادغام می شود. بسیاری از صاحبان رستوران ها برای طراحی دکوراسیون از سبک های گوناگون بهره مند می شوند. طراحی رستوران سنتی مدرن یکی از الگوهای ترتیب دهی دکوراسیون رستوران می باشد.

دکوراسیونی که با الگوهای سنتی و مدرن شکل یافته، همانند مکانی پر از اعجاز و زیبایی می باشد. با وجود اینکه ایده های مدرن در دکوراسیون ها جایگاه ویژه ای دارند اما بسیاری از مردم تمایل دارند ایده های سنتی را در این نوع دکوراسیون ها ببینند.

توجه داشته باشید که رستوران ها محلی برای گردآوری دوستان قدیمی، خانواده، زوج های جوان و گاهی حتی همکاران می باشد. بنابراین فردی که دوستی را به صرف خوردن شام یا ناهار به رستوران دعوت می کند، بر زیبایی و ویژگی های خاص رستوران حساب کرده است.

دیزاین و طراحی رستوران سنتی مدرن می تواند بیشتر از هر نوع دکوراسیون دیگری مورد توجه قرار بگیرد . این نوع دکوراسیون از ایده های سنتی استقبال می کند و آن ها را به شکل متفاوتی در بطنی جدید و مدرن به کار می گیرد.

طراحی رستوران سنتی مدرن ایده های مختلفی برای عرضه و ارائه دارد. این ایده ها برای تمامی اقشار جامعه جذاب خواهد بود. به شرطی که اصول به کارگیری آن ها به شکل مناسبی رعایت شده باشد.

نورپردازی در طراحی رستوران سنتی مدرن

ابتدا شما را با مطلب نورپردازی در طراحی رستوران سنتی مدرن آشنا می کنیم. این ویژگی مهم ترین عنصر در دکوراسیون رستوران می باشد. در واقع سبک مدرن و سنتی هر یک پیرو خاصی از نورپردازی در رستوران داری هستند اما گاهی از ایده های تلفیقی این دو نوع سبک در کنار هم استفاده می شود.

تلفیق نورپردازی مدرن و سنتی با هم در طراحی رستوران سنتی مدرن باعث شده که بخشی از رستوران در نورهای تاکیدی طراحی شود و بخش دیگر رستوران پیرو نورهای خاص باشد.

طراحی رستوران سنتی مدرن در بخش هایی از رستوران که حائز اهمیت می باشد، با نور بیشتری معرفی می گردد. به عنوان مثال از نورهای هالوژن در قسمت مرکزی رستوران کمک می گیرند. نورهای تاکیدی نیز در قسمت ورودی، اطراف تابلوهای هنری و معمولاً پیشخوان مورد توجه قرار می گیرد.

به طور کلی بیشتر افرادی که اقدام به طراحی رستوران سنتی مدرن می کنند، تمایل به استفاده از نورهای تاکیدی در بعضی از نواحی دارند. ضمن اینکه ویژگی پر نور بودن و روشنایی زیاد را همواره برای طراحی رستوران سنتی مدرن مورد توجه قرار می دهند. به طور کلی بیشتر افراد به حضور در مکان های روشن برای غذا خوردن تمایل دارند.

در نمای بیرونی رستوران نیز الگوهای مناسب برای نورپردازی مورد توجه قرار می گیرد. در واقع این ویژگی های فوق العاده باید سایر عابرین و مردم را به رستوران فرا بخواند.

روکش های چوبی در طراحی رستوران سنتی مدرن

روکش های چوبی یکی دیگر از ایده های پرطرفدار در طراحی رستوران سنتی مدرن می باشد. این ایده ها در بافت مدرن و سنتی به کار می روند و زیبایی خاصی به فضای رستوران می بخشند. تجربه ثابت کرده که مردم ذاتاً به مکان هایی که عناصر طبیعی همچون چوب را وارد دکوراسیون کرده اند، جذب می شوند. شاید این موضوع به ذات طبیعت دوست انسان باز می گردد. ذاتی که با وجود پیشرفت تکنولوژی و امروزی شدن باز هم تغییر نکرده است. بافت چوبی در طراحی رستوران سنتی مدرن می تواند حس نوستالژیک برای مشتریان داشته باشد. به خصوص اگر این بافت تا درب ورودی رستوران نیز دنبال شود.

برای زیبایی فضای داخلی و بیرونی رستوران، هارمونی را در نظر بگیرید. اصل هارمونی در دکوراسیون بر این قاعده استوار است که هر عنصری که به داخل دکوراسیون وارد می شود، باید هماهنگی لازم را با سایر اجزاء و دکوراسیون داشته باشد. یعنی هیچ عنصر تازه ای بی نظمی در فضای دکوراسیون رستوران سنتی مدرن به همراه نداشته باشد.

به وضعیت میز و صندلی ها دقت کنید. بخش اعظم طراحی رستوران سنتی مدرن به این موضوع مربوط می گردد. این میز و صندلی ها در طراحی سنتی از نوع چوبی خواهند بود. ضمن اینکه نقش و نگارهای به کار گرفته شده برای چوب آن ها به مراتب بیشتر می باشد.

در طراحی رستوران سنتی مدرن نیز از صندلی هایی با طرح یا روکش چوب استفاده می شود.

نمای آجری در طراحی رستوران سنتی مدرن مدرن بسیار عادی و نرمال می باشد. این نما نیز به خوبی یادآور سبک زندگی مردم قدیم است. ضمن اینکه بر روی این دیوارها نیز جلوه های نوری مورد توجه قرار می گیرد.

زیبایی در دکوراسیون رستوران سنتی مدرن

زیبایی یکی از مهم ترین موضوعات به کار گرفته شده در طراحی رستوران سنتی مدرن است. برای زیبایی و جلوه بیشتر فضای دکوراسیون از نورپردازی و آینه کاری کمک گرفته می شود. این آینه کاری ها در هنگام تابش نور جلوه بسیار زیادی خواهند داشت.

طراحی رستوران سنتی مدرن از نوع منظم و شکیل می باشد. این در حالی است که بیشتر دکوراسیون های سنتی با شلوغی خاصی همراه هستند اما زمانی که این ویژگی با مدرن بودن همراه می شود، نظم و انضباط خاصی را در دکوراسیون فراهم می کند.

دکوراسیون روستیک از ایده هایی است که در طراحی رستوران سنتی مدرن به کار می رود. این دکوراسیون نیز مانند سبک سنتی در بافت چوب دیده می شود. ضمن اینکه گاهی نیز از ایده های مدرن برای دکوراسیون سنتی و کلاسیک کمک گرفته می شود.

در سبک دکوراسیون روستیک از چوب و سنگ استفاده می شود. این سبک بسیار نوستالژیک می باشد و برای دکوراسیون رستوران سنتی مدرن گزینه ای خاص خواهد بود.

عناصر زیبای بسیاری در طراحی رستوران سنتی مورد توجه قرار می گیرند. گلدان های شیک یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی رستوران ها می باشد. این گلدان ها نیز جلوه بسیار خوبی دارند و سبب متفاوت شدن فضای رستوران ها می گردند.

گلدان های بزرگ در طراحی رستوران سنتی مدرن بسیار مورد توجه قرار می گیرد. این گلدان ها در ورودی رستوران ها و گاهی نیز برای ساخت مرکز توجه در رستوران ها مورد استفاده می باشند. در زندگی کنونی بیشتر افراد به سمت و سوق گزینه هایی که به نحوی با فضای طبیعی در ارتباط هستند، کشانده می شوند. برای رستوران شیک خود تعیین لوگو داشته باشید و آن را در تمام دکوراسیون مورد توجه قرار دهید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *