آشنایی با چند نکته مهم در طراحی دکوراسیون رستورانها

آشنایی با چند نکته مهم در طراحی دکوراسیون رستورانها

نکته جالب در رابطه با دکوراسیون داخلی رستوران این موضوع می باشد که اهمیت آن با کیفیت غذا برابر می باشد. امروزه اصول مهم بازاریابی بر اهمیت طراحی دکوراسیون رستورانها بیش از کیفیت غذاها تاکید می کند. سبک طراحی دکوراسیون رستورانها باید با غذای سرو شده در آن ها هماهنگ باشد. در ادامه به ذکر نکات مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی رستوران خواهیم پرداخت.

اهمیت رنگ انتخابی در طراحی دکوراسیون رستورانها

روانشناسان عقیده دارند که رنگ انتخابی برای طراحی دکوراسیون رستوران ها تاثیر قابل توجهی بر ذهن مشتریان دارند. بین رنگ انتخاب شده و متقاعد کردن انسان ها رابطه وجود دارد. رنگ ها قادر به ایجاد احساس متفاوت در شما هستند، جالب است بدانید رنگ انتخاب شده برای دکوراسیون داخلی رستوران بر بدن مشتریان نیز تاثیر می گذارد. رنگ ها تا حد قابل توجهی قادر به تغییر دادن نگرش ما هستند. رنگ قرمز در رابطه با صنایع غذایی به عنوان پادشاه رنگ ها شناخته می شود. بر اساس پژوهش های علمی صورت گرفته رنگ قرمز تاثیر قابل توجهی روی اشتها خواهد داشت.

اهمیت دکوریجات در طراحی دکوراسیون رستورانها

یکی از نکات طراحی دکوراسیون رستورانها این است که گران قیمت بودن لوازم به کار رفته در دکوراسیون رستورانها بر میزان مراجعه مشتریان تاثیری نخواهد داشت. هرچند نمی توان از اهمیت کیغیت در انتخاب دکوراسیون رستوران ها غافل شد اما صاحبان رستوران ها باید بدانند که مشتریان به این مسئله که صندلی ها از بهترین برندها خریداری شده اند اهمیت نمی دهند بلکه این زیبایی مبلمان به کار رفته در طراحی دکوراسیون می باشد که تاثیر قابل توجهی در جذب مشتریان دارد.

هرچند شما در انتخاب طراحی دکوراسیون رستورانها آزاد هستید و می توانید بر اساس سلیقه خود چیدمان آن ها را انجام دهید، اما این نکته را نیز باید به خاطر داشته باشید که انتخاب طرح بر اساس رنگ های سرد، زیاده روی در نورپردازی و استفاده از فلز و شیشه های مدرن باعث کاهش اشتهای مشتری به منظور سفارش دادن غذا می شود. این طرح ها اغلب برای مشتریان جوان جذاب هستند اما متاسفانه این سبک مشتریان پول کافی جهت خرج کردن در رستوران شما را ندارند. در صورت افتتاح رستوران جدید در مجاورت شما نیز این سبک مشتریان به سمت مکان جدید جذب می شوند.

اهمیت نورپردازی در طراحی دکوراسیون رستورانها

اهمیت نورپردازی در مکان های عمومی همچون رستورانها بسیار زیاد می باشد. در صورت اجرای نورپردازی مناسب ارزش مبلمان مورد استفاده در رستوران چندین برابر خواهد شد. اجرای نورپردازی مناسب در پوشاندن عیب ها موثر خواهد بود. یکی از نکات طراحی دکوراسیون رستورانها این است که نخستین چیزی که مشتری را جذب می کند اجرای نورپردازی گرم و دعوت کننده می باشد و باعث تحریک عابران جهت ورود به رستوران می شود. همچنین با ایجاد محیط گرم و صمیمی با استفاده از نورپردازی مناسب می توانید باعث افزایش اشتها مشتریان شوید.

اجرای نورپردازی مناسب برای ایجاد فضای جذاب در رستوران شما امری ضروری می باشد. یکی دیگر از نکات طراحی دکوراسیون رستورانها این است که به کارگیری خلاقیت در دکوراسیون داخلی رستوران ها در گرو نورپردازی مناسب می باشد.

موسیقی

جالب است بدانید موسیقی بر مشتریان تاثیر قابل توجه و مهمی دارد. بر اساس پژوهش های انجام شده در رابطه با تاثیر موسیقی روی مشتریان پخش موسیقی بدون کلام بر روحیه مشتریان، افزایش اشتهای آن ها و تصویر ذهنی آن ها از رستوران تاثیر شگرفی دارد. همچنین پخش موسیقی راک علاوه بر افزایش اشتها مشتریان باعث می شود مشتریان غذا را سریعتر بجوند و همچنین پخش موسیقی کلاسیک باعث ایجاد آرامش در هنگام سرو غذا خواهد شد.

رایحه

یکی از قوی ترین حواس ما جهت تداعی خاطرات حس بویایی می باشد از این رو استفاده از عطر و رایحه مناسب در فضا باعث می شود خاطرات گذشته در ذهن ما مرور شود و همین امر باعث می شود اشتهای مشتریان تحریک شود. جالب است بدانید یکی از قوی ترین حواس ما حس بویایی است و به طور متوسط افراد دارای 5 تا 6 گیرنده بویایی هستند. گیرنده های بویایی قادر به دریافت و تشخیص بیش از ده هزار بوی متفاوت هستند.

سرویس بهداشتی در طراحی دکوراسیون رستورانها

سرویس بهداشتی یکی از مواردی است که به طور رایج توسط صاحبان رستوران ها به باد فراموشی سپرده می شود اما لازم به ذکر است که این مورد یکی از موارد بسیار حیاتی و مهم می باشد. هرچند بسیاری از صاحبان رستوران ها هزینه های بسیار زیادی را صرف خرید محصولات و تبلیغات می کنند اما بودجه خاصی را برای سرویس بهداشتی در نظر نمی گیرند. تعبیه سرویس بهداشتی تمیز با رایحه خوش، صابون مایع و دستمال کاغذی یکی از موارد بسیار مهم در طراحی دکوراسیون رستورانها جهت جذب مشتریان می باشد.

در صورت مواجهه مشتریان با طرف مایع صابون خالی و عدم وجود دستمال کاغذی از امتیاز رستوران شما خواهد کاست و این مسئله یکی از عوامل بسیار مهم در از دست دادن مشتریان می باشد. در سرویس بهداشتی حتما از اسپری خوشبوکننده استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که قفل درها سالم می باشند.

گرمایش و تهویه

یکی دیگر از موارد بسیار مهم که در طراحی دکوراسیون رستورانها باید در نظر گرفته شود گرمایش و تهویه می باشد. تجهیزات مربوط به این بخش گران قیمت ترین تجهیزات مورد استفاده در هر رستوران می باشد. البته لازم به ذکر است که این تجهیزات از مهمترین تجهیزات موجود در رستورانها هستند. در صورت تمایل حفظ مشتریان رستوران شما باید به تهویه، گرمایش و سرمایش مناسب مجهز باشد. در فصل تابستان سیستم تهویه از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد پس اطمینان حاصل کنید که رستوران شما دارای تهویه مناسب می باشد.

ظرفیت رستوران

یکی دیگر از نکات طراحی دکوراسیون رستورانها در نظر گرفتن تعادل بین تعداد صندلی های مناسب و فضای دعوت کننده می باشد. جهت افزایش ظرفیت فضای دعوت کننده باید تعداد صندلی ها افزایش یابد اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که فضای نشستن در رستوران باید راحت باشد و برای ایجاد فضای آرامش بخش باید فاصله بین میزها را افزایش دهید.

اهمیت آشپزخانه در طراحی دکوراسیون رستورانها

آشپزخانه رستوران یکی دیگر از بخش هایی می باشد که گران قیمت ترین تجهیزات در آن واقع شده اند. کوچک بودن آشپزخانه ها در برخی رستوران ها مانع ارائه خدمات به مشتریان می شود. پس برای این بخش باید ابعاد مناسب را در نظر گرفت.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *