بررسی انواع سبک های طراحی دکوراسیون سالن زیبایی و اهمیت آن

شاید تاکنون با آرایشگاه هایی برخورد کرده اید که بیشتر از آنکه هنرمندی آرایشگر جذبتان کرده باشد، سالن زیبایی با طراحی جذاب، مدرنیته و تنوعی از طرح ها ورنگ های مختلف باعث جلب نظرتان شده است. توصیه می شود در چیدمان دکوراسیون سالن زیبایی از متریال های با کیفیت و مدرن یا سنتی، استفاده کرده و می توان از دیوارکوب های منطبق با مد روز، کفپوش و نورپردازی در قسمت های مختلف سالن بهره بگیرید.

تاثیر تجهیزات و بخش های مختلف سالن های زیبایی در طراحی

برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی در ابتدا به این موضوع که سالن مورد نظر در چه زمینه ای فعالیت می کند، توجه کرده و پس از آن به ایده پردازی و طراحی سالن بپردازید، معمولا سالن های زیبایی خدمات متفاوتی را ارائه می کنند و از بخش های مختلفی دارد که از جمله این بخش ها، مدیریت و یا پذیرش، سالن انتظار، میکاپ، بخش اتاق ماساژ ، میکاپ عروس، اپیلاسیون، بخش ناخن و  همچنین بخش خدمات پوست و مو که با توجه به این بخش ها باید به طراحی داخلی آرایشگاه بپردازید.

تجهیزات آرایشگاه نیز نقش اساسی در طراحی دکوراسیون را ایفا می کنند و باید در جای مناسب و در رنگ های مناسب انتخاب و به کار بروند، مبلمان، میز و صندلی،سرشویی، آینه ها و بسیاری موارد دیگر از جمله این تجهیزات خواهند بود. در واقع هربخش و هر تجهیزات بیانگر سبک انتخابی در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی شما خواهد بود.

سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون سالن های زیبایی

سبک کلاسیک از جمله سبک های دکوراسیون داخلی می باشد که حس راحتی و گرمای دوران گذشته را برای بیننده تداعی میکند و حس آرامش و اطمینان خاطر را در محیط ایجاد می کند. فضایی که به سبک کلاسیک طراحی شده بیانگر اصالت خاصی می باشد و نمایی جذاب و دلنشین را نیز ایجاد می­کند. در طراحی به سبک کلاسیک باید به چند نکته دقت کنید که به طور مختصر در ادامه به آنها می­پردازیم.

  • سبک کلاسیک از نظر تزئین دیوارها

دیوارپوش های مارمونایت ،گچ، که نمایانگر سبک کلاسیک هستند، برای تزیین دیوارها مناسب می­باشند، کاغذ دیواری با کیفیت بالا و پانل های دیواری چوبی  به همراه طرح های کلاسیکی در دکوراسیون کلاسیک استفاده خواهند شد. می توان گفت متریال هایی با رنگ های سنگین در طراحی داخلی به سبک کلاسیک اهمیت بالایی دارد.

سبک کلاسیک

  • سبک کلاسیک از نظر رنگ

رنگ های اصلی در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک بسیار نجیب و آرام می­باشند و در طیف رنگی کرمی، زیتونی، خاکستری، نقره ای،  طلایی، قرمز مایل به قهوه ای و مرواریدی رنگ هستند. سبک کلاسیک با کنتراست و رنگ های تند و زننده مخالف می­باشد. تمام رنگ ها باید نرم و گرم و لطیف باشند و فضایی آرام و دنج برای ساکنین فراهم گردد. سبک کلاسیک نقش اصلی در ایجاد احساس شادی و ظرافت در فضای داخلی ما خواهد داشت.

سبک کلاسیک طراحی سالن

  • سبک کلاسیک از نظر انتخاب مبلمان

با وجود اینکه ایده آل ترین گزینه مبلمان آنتیک می،باشد اما به دلیل اینکه زیاد در بازار یافت نمی­شود، میتوان از مبل های مدرن امروزی که به سبک کلاسیک طراحی می­شوند، بهره برد. رعایت دقت در انتخاب مبلمان یکبار برای همیشه یک امر بسیار مهم می باشد. در واقع، مبلمانی که از چوب و روکش با فرم های منحنی طراحی شده برای دکوراسیون به سبک کلاسیک بسیار مناسب خواهند بود. مبلمان قهوه ای و کرم رنگ با خطوط مستقیم و تزئینات گلدار و همچنین با بافت های طلایی رنگ همگی نمادی از دکوراسیون کلاسیک بحساب می ­آمدند.

کلاسیک

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون سالن های زیبایی

سبک مدرن بر اساس خطوط مستقیم و صاف و نیز اشکال ساده، طراحی می شود و شامل حداقل آیتم های تزئینی می باشد. این سبک فضاهایی با خط دید ساده، بزرگ و مستقیم، همچنین با تمرکز بر کارایی و نظم را فراهم خواهد کرد.

سبک مدرن برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی­های مختلف امکان پذیر می باشد و مهم نیست که فضای موجود چقدر بزرگ و یا حتی اگر کوچک باشد ، این سبک در نهایت منجر به ایجاد فضایی خلوت و ساده می گردد که بسیار دلنشین خواهد بود و طرفداران بیشماری برای خود دارد. در طراحی به سبک مدرن بر خلاف دو سبک دیگر از وسایل دکوری و تزئینی استفاده نخواهد شد . در این سبک می توان از گیاهانی که هوا را تصفیه می­کنند بهره گرفت و طبیعت را به محیط آرایشگاه دعوت کرد و نوعی سبک روستیک مدرن را در محیط ایجاد نمود.

  • سبک مدرن از نظر رنگ

انتخاب صحیح رنگ نقش بسزایی در کاربری سبک مدرن ایجاد می­کند، اساسا رنگ های خنثی مثل سفید،  بژ، مشکی ، طوسی و تناژ های قهوه ای از رنگ های هستند که در سبک مدرن استفاده می­شوند.

  • سبک مدرن از نظر نورپردازی

در صورتی که  قواعد و اصول طراحی دکوراسیون سالن های زیبایی  با سبک مدرن به درستی طراحی شده باشد، یک نورپردازی حرفه ای می تواند تکمیل‌کننده تمام این زیبایی ها باشد ویک طراح می تواند از نورپردازی به صورت اسپات‌ لایت در طراحی سالن استفاده نماید. بهتر است در طراحی انواع سالن زیبایی به نورپردازی توجه خاصی شود، چرا که نوع نورپردازی یک سالن را می تواند جذابتر کند و مشتری ها از آرایشگاه های روشن بسیار استقبال خواهند کرد.

همچنین برای روشنایی سالن خود می توانید از ترکیب نورهای طبیعی و مصنوعی استفاده کنید و نورپردازی اطراف آینه ها نیز موثر می باشند. ترکیب آینه کاری و نورپردازی در طراحی انواع دکوراسیون سالن زیبایی می تواند زیبایی دو چندانی به محیط ببخشد و بر جذابیت فضا تاثیر گذار باشد، به طور کلی هر چه فضای آرایشگاه، فانتزی تر طراحی گردد می تواند تاثیر بیشتر و بهتری در ترغیب مراجعه کنندگان و تبدیل آن ها به مشتری های ثابت داشته باشد.

سبک مدرن

  • سبک مدرن از نظر مصالح و متریال

در طراحی داخلی به شیوه مدرن از مواد و مصالح مختلفی استفتاده می­شود،از جمله این مواد،  محصول SPL که علاوه بر طرح های خاص و مدرنی که ایجاد می­کنند به شکل مدرن نیز اجرا خواهند شد. معمولا  ازچوب نیز در سبک مدرن استفاده می­شود. از دیگر مواد و مصالحی که در فضاهای داخلی مدرن استفاده می شود.، فلزات براق مانند استیل ضد زنگ هستند.

سبک مدرن و چیدمان

  • سبک مدرن از نظر چیدمان

بعد از انجام طراحی و تهیه  وسایل، چیدمان وسایل بسیار مهم است. در سبک مدرن الزاما نیاز نیست که  تقارن در قسمت های مختلف فضا وجود داشته باشد و درنظر گرفتن تقارن مختص سبک کلاسیک می­باشد.

مدرن

سبک ویکتوریایی در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی

اگر سبک‌های هنری و مدل‌های مختلف دکوراسیون داخلی در نظر بگیریم، نام یک سبک وجود دارد که با شنیدن نام آن تجمل و شکوه در ذهن افراد نقش می بندد، و آن ویکتورین یا همان سبک ویکتوریایی می باشد. در انگلستان و آمریکا در سال‌های ۱۸۲1 تا ۱۹۰۰  از دکوراسیون ویکتوریایی بسیار استفده می شد، با گذشت سال های زیادی ولی باز هم در جهان طرفداران خاصی برای خود دارد و افراد هستند که هزینه‌های زیادی را برای دکور کردن خانه خود به سبک ویکتورین خرج میکنند.

سبک ویکتوریایی یک سبک بسیار گران ‌قیمت می باشد و وسایل رایج در آن از بهترین کیفیت موجود در بازار انتخاب می­شوند. مبلمان چوب با روکش‌های نفیس، فرش‌های دستباف شرقی، مجسمه‌ها و استفاده ازمرغوبترین نوع کریستال‌ها از ویژگی‌های این سبک اشرافی می باشد.

  • سبک ویکتوریایی از نظر رنگ

می توان گفت در همه سبک‌های دکوراسیون، از جمله مهمترین عوامل طراحی رنگ می باشد. رنگ های کلاسیک مانند میشی،  زرشکی، سرمه ای، قهوه ای، و ارغوانی در این سبک بکار می رود. اغلب رنگ های تیره در این سبک استفاده می شود و سبز مخملی یکی از رنگ های پرکار برد در این سبک می باشد.

اگر میخواهید سالن زیبایی به سبک ویکتوریایی طراحی کنید به رنگ های که در تهیه ی وسایل و تزیینات، رنگ دیواره ها، مبلمان و .. خود دقت نماید.

  • دکوراسیون ویکتوریایی از نظر بافت

در این طراحی می‌توانید از پرده‌های حریر روشن استفاده نماید و روی آن‌ها والان مخمل تیره نیز قرار بدهید. البته می توانید از مدل والان­های که  قابلیت باز و بسته شدن دارند استفاده کنید که در صورت نیاز  بتوانید آن‌ها را کنار زده و از فضای پر نور استفاده کنید. در محل آرایشگاه که از بخش­های مختلفی از جمله سالن اصلی، سالن میکاپ، کانتر، پدیکور، فضای مانیکور و .. تشکیل شده میتوان در تمام این فضاها از این اصل در انتخاب پرده استفاده نمایید.

ویکتوریایی

  • نقش مصالح در سبک دکوراسیون ویکتوریایی

در مورد استفاده از مصالح در این سبک محدودیتی نخواهید داشت. هر چند که بیشتر از مصالح کلاسیکی مانند چوب، سنگ مرمر و گچ می باشد. به هر حال هر عنصری که در این سبک استفاده می­شود،  باید از بهترین نوع و بالاترین کیفیت انتخاب گردد. هر ماده‌ای که در سبک ویکتوریایی از آن استفاده می­شود، باید بصورت تزئینی و نشان دهنده­ی تجملات و شکوه باشد. برای قفسه ها، دیوار پوش و میزهای واقع در سالن زیبایی می توان از متریال هایی که مناسب این گونه سبک هستند استفاده کرد.

نقش مصالح در سبک دکوراسیون ویکتوریایی

  • وسایل تزئینی در دکوراسیون ویکتوریایی

ویژگی بارز دکوراسیون ویکتوریایی اغراق و تجمل و سبک اشرافی می باشد. پس هرچه بیشتر از وسایل تزئینی استفاده نمایید بیشتر این سبک در طراحی شما مشخص می شود، برای این سبک نیاز به رومیزی‌های پرنقش و نگار، لامپ‌های دکوراتیو، گلدان‌ها و کریستال‌های ظریف، مجسمه‌های بزرگ و کوچک و … خواهید داشت.

نقش مصالح در سبک دکوراسیون ویکتوریایی

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *