اصول طراحی کافی شاپ و سبک های دکوراسیون داخلی آن

اصول طراحی کافی شاپ و سبک های دکوراسیون داخلی آن

انتخاب مکان مناسب برای کافی شاپ

یکی از اصول اولیه مهم برای طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ مکانی است که برای این منظور انتخاب میکنید . مکان انتخابی کافه باید در نزدیکی جریان اصلی مردم باشد.

اولین قدم برای طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ این است که ابعاد داخلی فضای خود را به کمک یک مهندس معمار بدست آورید. باید سعی کنید امکانات مختلفی را در اختیار مشتریان قرار دهید.  در طراحی کافی شاپ ها امروزه  جدا از نوشیدن قهوه امکانات از قبیل، فضایی برای خواندن کتاب و یا لذت بردن از پخش موسیقی و سرگرمی ها و هنرهای دیگر در نظر گرفته میشود. همواره باید به دنبال ایده هایی برای طراحی کافی شاپ به صورتی که مردم دوست داشته باشند، باشیم. گاهی یک طراحی خاص، یک المان، یک ایده، یک خلاقیت باعث می شود تا همیشه آن کافی شاپ برایتان اولین انتخاب باشد.

طراحی کافی شاپ قبل از راه اندازی آن

قبل از راه اندازی کافی شاپ ابتدا باید جای آشپزخانه و میز کانتر و صندلی و مبلمان خود را در دکوراسیون داخلی کافی شاپ طراحی و مشخص نمایید .

استفاده از وسایل دکوری شاخص در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها

سعی کنید در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ های تان از یک عنصر تریینی شاخص استفاده کنید تا مشتریانتان همیشه کافه شما را با آن به یاد بیاورند، عنصری مانند یک لوستر جذاب و گیرا یا یک گلدان قدیمی گرانبها یا حتی یک تابلو بسیار نفیس. هر چیزی که با فضای داخلی کافه شما هماهنگی بیشتری دشته باشد. همچنین میتوانید از نقاشی ها و وسایل و تزئیناتی که الهامی از قهوه و آرامش باشد استفاده کنید . اشیائی مانند فنجان قهوه، کیسه ی قهوه ایده های خوبی برای طراحی کافی شاپ میدهند.

استفاده از منابع طبیعی

بسیاری از افراد هستند که تمایل دارند ساعات کافه نشینی خود را ، با نگاه کردن به منظره خیابان و هر چه در آن می گذرد، بپردازند. برای چنین کسانی خیلی مطلوب خواهد بود اگر برخی از صندلی های کافه رو به خیابان قرار گرفته باشند. برای این که فضای پشت پنجره های کافه جای مناسبی برای چیدن میز و صندلی باشد، لازم نیست حتما یک منظره بسیار عالی داشته باشید. اتفاقات روزمره و عادی که در خیابان شاهدشان هستیم نیز  می توانند سوژه های جالبی برای قاب پنجره های یک کافه باشند. اگر در فضای کافی شاپ ، امکان استفاده از یک منظره طبیعی وجود ندارد؛ شما میتوانید با تزئین این فضای کوچک با گل و گیاهان زیبا در دکوراسیون داخلی کافی شاپ تکه ای از طبیعت را برای مشتریان خود بازسازی نمایید.

توجه به استاندارد ها در طراحی کافی شاپ

باید فضای داخل طوری طراحی شود که مشتریان برای رفت و آمد با موانع روبه رو نشوند . بهترین فضا و دکور برای کافی شاپ ها فضایی دنج و آرامش بخش است .

سبک وینتج در طراحی کافی شاپ

طراحی کافی شاپ به سبک قدیمی و سنتی هم دارای جذابیت هایی هست . برای طراحی کافی شاپ به این سبک می توانید از افرادی که در مورد وسایل عتیقه و قدیمی میدانند یا فروشنده کالاهایی که قبلا با آنها کار شده است، کمک بگیرید . عتیقه جات حراج ممکن است یک منبع بسیار خوب برای علاقه مندان به طراحی سبک وینتج باشد.

دکوراسیون داخلی با سبک صنعتی

دکوراسیون صنعتی کافی شاپ محبوب ترین نوع دکوراسیون کافی شاپ است. این سبک با صرف بودجه کم، انتخابی خوب به نظر می رسد. بسیاری از کافی شاپ ها دیوارهایشان نمای آجری دارند، و نیازی نیست که آن ها را مخفی کنند . می توانید دیوار های آجریتان را نقاشی کنید. لوله ها را نیازی نیست در دکوراسیون صنعتی مخفی کنید آن ها را نگه دارید. برای اینکه طراحی داخلی را گرم تر و راحت تر کنید کافی است چوب به کار ببرید. از لامپ های صنعتی استفاده کنید و میز ها و عسلی های فلزی بگذارید. دکوراسیون صنعتی کافی شاپ همین است.

کافی شاپ با ظاهری مدرن

طراحی داخلی کافه به سبک مدرن هم بسیار پر طرفدار است. می توانید از رنگ سیاه و رنگ های خنثی ، چوب های رنگ روشن ، مبلمان مختصر و گیاهان و عکس های سیاه سفید و نورپردازی استفاده کنید . در سبک مدرن امکان آزادی بیشتری در ترکیب بعضی چیز ها دارید . در طراحی کافی شاپ مدرن، انتخاب مصالح و جزییات از اصلی ترین موارد است. با انتخاب مصالح و رنگ های طبیعی و ایجاد تضاد با استفاده از بافت آجر در کنار سطوح صاف و صیقلی، محیط گرم و صمیمی با طراحی مدرن بدست می آید.

کافی شاپ به سبک روستیک

در این سبک طراحی کافی شاپ از طرح های چوبی بیشتر استفاده میشود. سبک روستیک یا روستایی همانطور که از نامش پیداست از عناصری که رد طبیعت در آن وجود دارد، استفاده می کند . طراحی با چوب و استفاده از میز و صندلی های چوبی جلوه ی خاصی به کافی شاپ شما می دهد . استفاده از چراغ هایی با طراحی های متفاوت و خاص می توانید دکوراسیون شما را کامل کند. همانطور که همه می دانیم، چوب یکی از گرمترین و پر انرژی ترین متریال هایی است که در طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و حتی نمای ساختمان بکار می رود. این متریال در بین اقشار مردم به عنوان یک متریال محبوب شناخته می شود و حس زندگی برخواسته از آن باعث شده است تا نظر عامه ی مردم نسبت به این متریال مثبت باشد.

نورپردازی های خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها

یکی دیگر از اجزای دکوراسیون کافی شاپ ها نور پردازی آن هاست. هر میزی باید نور خودش را داشته باشد که از سقف آویزان شده باشد، که شب ها خیلی دنج تر می شود، یا هر میزی شمع داشته باشد تا محیط را آرام تر به نظر برساند. با کمی خلاقیت می توانید ظاهر چراغ ها را تغییر دهید و چراغ های منحصر به فرد خود را در فضای داخلی کافی شاپ خود استفاه کنید.

کتابخانه هایی برای کافه ها و کافی شاپ ها

قهوه و کتاب برای هم ساخته شده اند. امروزه دکوراسیون کتابخانه ای به همراه قهوه بسیار پر طرفدار شده است. بیشترین طراحی کتابخانه ای کافی شاپ را در دکورهای صنعتی می بینیم ولی امروزه در کافی شاپ های مدرن نیز قابل اجرا است. می توانید یک کتابخانه متفاوت و هماهنگ با حال و هوای کافی شاپ داشته باشید، تا بتوانید مشتری هایتان را مجاب کنید که حتی برای خواندن عنوان کتاب ها هم که شده به آن مراجعه کنند.

منویی متفاوت برای کافی شاپ ها

سعی کنید هر چیزی را که می توانید در فضای داخلی کافی شاپ تان خلاقانه طراحی کنید، از رومیزی ها و تابلوهای رزرو رومیزی گرفته تا منوهایی که روی دیوار هستند، یک منوی خلاقانه چگونه می تواند در فضای داخلی یک کافی شاپ تبدیل به عنصری زیبا و در عین حال جذاب شود.

گوشه هایی دنج در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها

سعی کنید در فضای کافی شاپ تان گوشه ای دنج که با مبلمان های راحتی مانند کاناپه ها و کوسن های زیاد تزیین شده است داشته باشید، این فضاها افراد زیادی را به خود جذب می کنند و باعث می شوند هر کسی برای قرارهای دوستانه و صمیمی اش کافی شاپ شما را انتخاب کند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *