نکات مهم برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین اجزای خانه است و هم از نظر بصری و هم از نظر کارکرد نقش اساسی بر عهده دارد. نباید آن ها را اجزایی در نظر گرفت که تنها برای قرار دادن وسایل اند. بلکه باید به جزییات طراحی آن ها توجه کرد تا دکوراسیونی تک و منحصر به فرد آفرید.چه آشپزخانه ای مدرن با ترکیبی مینیمالیستی از کابینت های ساده و کم و نقش و نگار داشته باشید و چه آشپزخانه تان حال و هوای سنتی داشته باشد، باید بدانید که نقش کابینت ها در ایجاد فضای آشپزخانه غیر قابل چشم پوشی است. تصمیم گیری برای اینکه کدام سبک مناسب آشپزخانه ی شماست، احتیاج به بررسی هایی دارد. آن هایی را انتخاب کنید که با بقیه ی اجزا ی آشپزخانه هم نوا باشند و از نظر معماری هم به سبک خانه تان بیاید. رنگ های چوبی و تیره بیشتر مناسب خانه های سنتی تر اند و رنگ های روشن و خنثی برای آشپزخانه های مدرن تر.

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن یک سری اصول و قوانین دارد که اگر به صورت کامل و درست اجرا شود نتیجه کار یک آشپزخانه فوق العاده شیک و زیبا خواهد شد. در راستای شلوغی زندگی شهری که در آن بهتر است برای راحت زندگی کردن، از تجملات گذشت و سادگی در پیش گرفت.

مسلما مهم ترین قسمت هر آشپزخانه ای کابینت های آن است، در حقیقت این کابینت است که مشخص کننده سبک طراحی آشپزخانه می باشد. کابینت ها در هر سبکی که انتخاب شوند، آشپزخانه نیز همان سبک را بخود می گیرد. کابینت های مدرن، مانند تمامی لوازم طراحی شده در سبک مدرن، ظاهری کاملا ساده و بدون کوچکترین جزئیات دارند برخلاف کابینت های کلاسیک که همراه با حاشیه های برامده و منبت کاری شده هستند. درب کابینت های مدرن صاف و بدون هیچگونه برآمدگی است در صورتی که تنها یک خط باریک و کوچک، مرز بین کابینت ها را مشخص می کند.

نکته مهم دیگر در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن، دستگیره ها هستند، این موضوع از چشم عده بسیار زیادی مخفی می ماند در صورتی که هیچ چیز ماننددستگیره های کابینت نمی تواند بر سبک طراحی یک آشپزخانه تاکید کند. دستگیره های مدرن ساده و خطوط مستقیم و صاف هستند و طول زیاد و عرض کمی دارند. به توصیه طراحان مدرن، هر چه طول دستگیره های کابینت بیشتر و بلندتر باشد، ظاهر آن مدرن تر خواهد بود. بنابراین سعی کنید برای کامل شدن ظاهر کابینت های مدرن خود از دستگیره های کشیده و براق فلزی استفاده کنید.

رنگ در کابینت های مدرن تا حد زیادی سلیقه ای است اما بیشتر از رنگ های سرد در آشپزخانه های مدرن استفاده می شود. رنگ هایی مانند خاکستری، سفید و سایه های روشن از سبز، آبی و بنفش در دسته رنگ های سرد قرار می گیرند. شدت کم این رنگ ها باعث می شود اثری لطیف و آرامش بخش در فضا ایجاد کنند. در کابینت های مدرن می توانید به میزان کمی از ترکیب رنگ ها نیز استفاده کنید مثلا ترکیب سفید و سبز خیلی خوب در آشپزخانه مدرن جواب می دهد. اگر هم خیلی از سرد بودن محیط خوشتان نمی آید اضافه کردن رنگ چوب یا همان قهوه ای روشن تا حد زیادی فضا را متعادل خواهد کرد.

در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن فقط از چوب استفاده می شود، برخی چوب طبیعی هستند و برخی دیگر تخته چندلا یا همان ام دی اف. مسلما اگر از لحاظ مالی در محدودیت نیستید، چوب طبیعی بهترین انتخاب پیش رو است چرا که علاوه بر زیبایی وصف ناپذیر، کیفیت و دوام بسیار بالاتری هم دارند اما در مواردی که بحث محدودیت مالی در میان است، کابینت های ام دی اف بی رقیب خواهند بود. کابینت های ام دی اف از لحاظ ظاهری تنوع بیشتری نسبت به مدل های چوب طبیعی دارند و از لحاظ دوام و استحکام نیز چیزی کم ندارند اما در صورت خرابی، تعمیر آنها تقریبا غیر ممکن است.

کابینت مدرن های گلاس یا high gloss نوع جدیدی از کابینت ها هستند که روکشی شفاف و براق بروی درب آنها کشیده می شود. این روکش باعث می شود نور از سطح کابینت ها بازتاب یابد و به همین خاطر درب های کابینت بعنوان منبع روشنایی در آشپزخانه نیز بکار می روند. این روش در آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است خصوصا اگر کابینت های گلاس برنگ سفید انتخاب شود، زیراباعث روشن شدن محیط آشپزخانه شده و فضای آنرا از چیزی که هست بزرگتر نشان می دهد. کابینت مدرن های گلاس نیاز به مراقبت بیشتری دارند زیرا سطح آنها خط و خش را بخود جذب می کند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *