نقش کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

نقش کابینت در دکوراسیون آشپزخانه : به طور کلی دکوراسیون داخلی باید به گونه ای باشد که  طراحی فضاها بر اساس میزان مساحت و کاربری  داخلی محیط در نظر گرفته شود. همچنین تمامی فضاها باید نیاز های صاحب خانه را برطرف کند. طراحی آشپزخانه و مخصوصا کابینت ها از مهمترین جنبه های دکوراسیون داخلی است. می توان بیان کرد بیشتر زیبایی دکوراسیون داخلی به طراحی آشپزخانه مربوط می شود، بطوری که  وجود کابینت آشپزخانه و تجهیزات مختلف نیاز به هماهنگی متناسبی با سایر قسمت های طراحی شده در خانه را داشته باشند.

نقش کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

طراحی آشپزخانه باید با توجه به نیاز و فضای موجود صورت گیرد. طراحی آشپزخانه تنها به معنای دکوراسیون و چیدمان وسایل در آن نیست. بلکه باید روح سرزندگی و خلاقیت در آن مکان به وجود آید. می توان از روش طراحی هایی به سبک کلاسیک و مدرن برای ایجاد فضایی تازه استفاده کرد. در نتیجه نقش کابینت در طراحی دکوراسیون آشپزخانه هائز اهمیت است. معمولا در دکورراسیون آشپزخانه کابینت ها بیشترین نقش را ایفا می کنند. بطوری که از آنها برای نگهداری ظروف و لوازم آشپزی استفاده می شود. همچنین با توجه به فضایی که برای طراحی آشپزخانه و کابینت ها داریم ، می توانیم از کابینت های چند طبقه یا کابینت های هوایی و زمینی استفاده کنیم. که این کار سبب تنوع و ریتم در طراحی و چیدمان کابینت ها در آشپزخانه می شود.

نقش کابینت آشپزخانه

انتخاب کابینت متناسب با آشپزخانه

انتخاب یک کابینت مناسب برای آشپزخانه تصمیم بسیار سختی است زیرا کابینت ها دارای قیمتی بالا هستند و در نتیجه می توانند با زیبایی خود فضا را تحت تاثیر قرار دهند. کابینت ها علاوه بر اینکه  ظاهر فضا را به خوبی جلوه می دهند در عین حال کاربردی هم باید داشته باشند.  مهمترین مسئله که از همه بیشتر چالش برانگیز است این است که نه قیمت و نه ظاهر دلیل بر مناسب بودن کابینت ها برای فضا نیستند. بلکه دلیل آن این است که تنوع در کابینت ها با توجه به مد روز همیشه در حال تغییر است و مصالح و روش های جدیدی در ساخت و ساز وجود دارد که دارای ویژگی هایی با کیفیت عالی هستند. عوامل متعددی در انتخاب کابینت آشپزخانه تأثیرگذار هستند، مانند  سبک، متریال، اندازه ها و قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد که قبل از انتخاب آن ها باید تحقیقات زیادی انجام گیرد. مهمترین عامل این است که کابینت ها اغلب بیشترین هزینه ی آشپزخانه را شامل می شوند. پس  در ادامه با ما باشید تا شما را در انتخاب کابینت ها راهنمایی کنیم.

اولین قدمی که باید انجام دهید میزان هزینه ایی که می خواهید را در نظر بگیرید،با توجه به تنوع و ابزار های بروز در بازار انتخاب خیلی سخت می شود، بهترین کار در قدم دوم میزان مساحت برای طراحی کابینت در آشپزخانه شما می باشد.پس باید سبکی و متریالی را انتخاب کنید که علاوه قیمت مناسب کاربری کافی برای لوازم آشپزخانه داشته باشد و در عین حال فضای آشپزخانه را دلگیر و تاریک نکند. و قدم آخر اینکه اولویت خود را مشخص کنید زیبایی یا کارایی کابینت ها، کدام برای شما اهمیت دارد.

کابینت آشپزخانه

نقش کابینت آشپزخانه

نقش سبک در کابینت آشپزخانه ها

انتخاب سبک کابینت آشپزخانه به طرح شما بستگی دارد. کابینت های شما نباید خیلی با سایر فضاهای آشپزخانه تان متفاوت باشد، زیرا ممکن است سبب تناقض در دکوراسیون شما شود. برخی نکات اساسی را در  انتخاب سبک کابینت ها در نظر بگیرید. اگر برای پیدا کردن سبکی مناسب به مشکل برخورده اید، توصیه می کنیم نمونه کارهای مختلف در سبک های کابینت را ببینید سپس در انتخاب سبک تصمیم بگیرید.

کابینت مدرن آشپزخانه

کابینت

متریال در کابینت ها

شما باید انتخاب خود را بر اساس فضای آشپزخانه و میزان روشنایی آن با متریال کابینت در نظر بگیرید (برای مثال کابینت های تیره آشپزخانه را کوچکتر نشان می دهند). یکی از بهترین راه حل ها ترکیت MDF با چوب می باشد. پس رنگ و متریالی را انتخاب کنید که علاوه بر همخوانی با سایر لوازم آشپزخانه سبب کوچکتر نشان دادن فضای آشپزخانه شما نشود.

کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت آشپزخانه کلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *