طراحی دکوراسیون سالن زیبایی کوچک

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی کوچک

طراحی دکوراسیون سالن زیبایی کوچک به لحاظ عملکردی بودن فضا همواره حائز اهمیت است. از انتخاب مبلمان تا طراحی و چیدمان فضا همه و همه می‌توانند در کیفیت فضای داخلی شما و عملکرد مناسب آن موثر باشد.انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی سالن زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار است، انتخاب رنگ های تیره برای فضای سالن زیبایی مناسب نیست زیرا این رنگ ها باعث کوچکتر به نظر رسیدن فضای آرایشگاه می شود, برای اینکه مشتریان در محیط سالن شما احساس راحتی و آسایش بیشتری کنند بهتر است از ترکیب رنگ های ملایم در سالن زیبایی استفاده کنید.

ورودی یک سالن زیبایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . در ابتدای ورود شاهد فضایی به نام پذیرش هستیم تا مراجعین بعد از ورود به سالن دچار سردرگمی نشوند و در بخش پذیرش با تمام احترامات مورد استقبال و احترام مسئول بخش پذیرش قرار گیرند .

ایجاد یک فضای انتظار مجلل تاثیر بسیار زیادی در گذر زمان و همچنین جذب مشتریان دارد . پیشنهاد می کنیم از بهترین مبلمان در این فضا استفاده کنید .

استفاده از سَبک کلاسیک در طراحی داخلی سالن زیبایی نمادی از شکوه و جذابیت است .

استفاده از رنگ بندی روشن ، کار شما را برای تمیز کردن سالن زیبایی بیشتر از سایر رنگ ها به زحمت می اندازد اما مزایای زیادی نیز به همراه دارد . رنگ های روشن به فضا، شادی می بخشند و در بلند مدت باعث خستگی و کسلی کارکنان نمی شوند

در طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی می توانیم در کنار سادگی ، از تجملات هم در قسمت هایی از سالن استفاده کنیم . برای مثال از صندلی ، میز و وسایل مدرن در کنار دیوار هایی از سبک کلاسیک استفاده کنیم. این موضوع در رنگ ها نیز قابل استفاده است . رنگ طلایی که نمادی از سبک کلاسیک و پر زرق و برق است و رنگ سفید که مدرنیته را فریاد می زند .

در بخش سرشور نیز می توانیم مانند فضای سالن زیبایی از رنگ بندی سفید و طلایی استفاده کنیم . شیر آلات طلایی در کنار سینک سفید رنگ ، ترکیب رنگی لوکسی را ایجاد کرده اند .

استفاده از تقارن در بخش های مختلف سالن زیبایی یک انسجام واحد در طراحی را نشان می دهد .

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی یک سالن زیبایی ، تامین نور مناسب برای این فضاست . پیشنهاد می کنیم تا حد امکان از نور طبیعی در این فضا استفاده شود . همچنین استفاده از فرم های ساده در طراحی سقف و استفاده از لوستر های بلوری که نور را هدر نمی دهند پیشنهاد می شود . برای انتخاب رنگ نور سالن زیبایی بهتر است از هر دو رنگ زرد و سفید استفاده کنید

به بخش سرویس بهداشتی نیز اهمیت بدهید . می توانیم در طراحی داخلی سرویس بهداشتی هم از رنگ های طلایی ، سفید و البته رنگ قهوه ای استفاده کنیم که در سرویس بهداشتی نیز نماد تجمل و لوکس بودن است

در بخش منطقه انتظار مشتریان ، از کتاب ها و ژورنال های آرایشی و بهداشتی استفاده کنید . سعی کنید هر یک ماه یک بار این ژورنال ها را بروز نمایید .

سعی کنید بیش از سه رنگ در دکوراسیون داخلی استفاده نکنید . استفاده از رنگ های کمتری مساوی است با نظم بیشتر .

قاب های طلایی رنگ در پس زمینه سفید ، چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کنند .

با تفکیک فضا‌ها و با چیدمان صحیح مبلمان، می توانید فضای کوچک سالن زیبایی را به یک فضای گرم و صمیمی تبدیل کنید. ترکیب بی نظیر رنگ‌ها به این احساس صمیمیت اضافه می‌کند.

برای تزیینات دیوار سالن زیبایی شما می توانید دیوار های سالن زیبایی را با وسایلی مانند باکس های تزیینی و لوازم دکوری فانتزی و نصب برچسب هایی با اشکال مرتبط به حرفه آرایشگری به زیبایی تزیین کنید.

در تمام سالن‌های زیبایی چه دکوراسیون سالن زیبایی کوچک و چه بزرگ عضو ثابت و جذابی به نام آینه وجود دارد، که چندین عملکرد را داراست، برای فضا‌های کوچک، حکمِ بزرگ کننده فضا را به عهده دارد. از تاثیر قرارگیری آیینه‌ها مقابل یکدیگر استفاده کنید و فضا را چندین برابر کنید. سعی کنید کل یک دیوار را با آینه بپوشانید، چرا که باعث خطای دید شده و فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. در انتخاب آینه‌ها، تمام فضا‌ها را مورد بررسی قرار بدهید؛ اولویت ما با آینه‌ها به عنوان در‌های کمد است چرا که هر چقدر شما بیشتر فضا برای نگهداری مخفی داشته باشید به کابینت‌های کمتری نیاز دارید. به محل نصب آیینه‌ها و استفاده موثر آن‌ها دقت کنید، که به زیبا کردن و بزرگ جلوه کردن فضا کمک شایانی کرده است.

با توجه به کوچک بودن فضای سالن زیبایی ، از تمام فضا‌های موجود استفاده کنید، اما این حرف به این معنی نیست که فضای شلوغی را ایجاد کنید. با توجه به تقسیم بندی و قرارگیری جایگاه‌های مختلف فضا‌های ارائه خدمات، از فضا‌های کنج و به اصطلاح پرت فضا غافل نشوید. برای مثال برای مانیکور، صندلی و دراور‌های کشویی همیشه بهترین انتخاب است. با یک جستجوی ساده در فضا، متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد. می توانید فضا‌های پرت و کوچک سالن را به کمد تبدیل کنید.

یکی از بهترین روش‌های بزرگ‌تر نشان دادن سالن زیبایی استفاده از خطوط افقی در فضای سالن زیبایی است. برای این منظور می‌توانید از کاغذ دیواری با راه‌های افقی استفاده کنید و یا از طبقاتی با قفسه‌های افقی بهره بگیرید. این کار باعث بزرگ جلوه کردن سقف و در نتیجه آن فضا می‌شود و فضای شما را در جهت افق امتداد می‌دهد. این خطوط را در اطراف آیینه ها، کمدها، در نوع طبقه بندی‌های روی دیوار و حتی در قسمت کف سالن و نوع بافت موجود برای کف پوش می توانیم در نظر بگیریم. اگر ارتفاع سالن زیبایی مدنظر نیز کوتاه است، در کنار خطوط افقی از خطوط عمودی هم استفاده کنید.

رنگ‌ خنثی، بهترین گزینه برای دیوار‌ها و کف است، این قبیل رنگ‌ها عبارت اند از سفید، طوسی، خاکستری. رنگ مناسب برای صندلی‌ها و وسایلی که در طی روز به طور مداوم استفاده می‌شوند، رنگ‌های با طیف تیره است، اما این نکته را در نظر بگیرید به دلیل کوچک بودن فضا استفاده از رنگ تیره برای وسایل بزرگ و انتخاب مداوم از این رنگ‌ها، فضا را از حد موجود کوچک‌تر نمایش می‌دهد. در اکسسوری‌ها و تزئینات از رنگ‌های شاد و جذاب که هماهنگی لازم با سایر رنگ‌ها را داشته باشد، بهره بگیرید.

استفاده از  کفپوش با طرح چوب و استفاده از طرح آجر برای دیوار پوش ها باعث ایجاد حال و هوای صمیمی در این سالن شده است. این تلفیق کمک شایانی به بزرگ تر دیده شدن این فضا می کند زیرا علاوه بر تاثیر رنگ به ایجاد خطوط افقی وعمودی نیز کمک کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *