انتخاب رنگ مناسب برای رستوران

انتخاب رنگ مناسب برای رستوران ها از اهمیت ویژه ایی برخوردار است، به دلیل اینکه رنگها بر روی روش خوردن یا نخوردن افراد تاثیرگذار می باشد.همچنین میزان تاثیر یک رنگ‌ خاص بر حالات مردم، شیوه درک متقابل و یا حتی میزان لذت بردنشان از غذا را که رابطه مستقیمی بر میزان فروش غذای یک رستوران دارد،آنقدر زیاد است که ممکن است حیرت‌زده شوید.

بخاطر همین موضوع، انتخاب رنگ های مناسب برای یک رستوران مهم خواهد بود مخصوصا روانشناسی رنگ‌ها علمی است که به رابطه میان رنگ‌ها و آدم‌ها می‌پردازد. در چیدمان یک رستوران بهمراه رنگ ها، کاغذ دیواریها، نور و دیگر المان ها نیز مهم در نظر گرفته می شوند تا اینکه بتوان محیطی جذاب برای مشتریان خود خلق کنید.

استفاده از رنگهای گرم در رستوران ها

رنگ های گرم شامل طیف قرمزها، زردها و نارنجی ها بیشترین اثر برای افزایش اشتهای مشتریان را دارند. قرمز بخصوص برای ایجاد یک فضای غنی و لاکچری برای صرف شام و افزایش تمایل ناخودآگاه به خوردن است.

رنگ  قرمز بهترین انتخاب برای رستوران های فست فودی است. هم نشینی این رنگ در کنار چوب های تیره می تواند یک انتخاب غنی باشد. البته اگر مقدار زیادی از این رنگ استفاده شود می تواند احساس سرعت و اینکه افراد به سرعت رستوران را ترک کنند؛ را ایجاد کند. بازیگوشی و شادی این رنگ در کنار رنگ هایی که با آنها هارمونی دارد می تواند یک انتخاب مناسب باشد. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که استفاده از رنگ قرمز در سالن های بزرگ و ضیافتی می تواند تاثیر خوب و امنی داشته باشد.

رنگ های زرد و نارنجی می توانند حس شادی را به دکور رستوران تان بیفزایند. این رنگ ها برای کافه ها، بستنی فروشیها مناسب هستند. در انتخاب طیف رنگ های زرد و نارنجی دقت لازم را داشته باشید و بیش از حد از این رنگ ها در چیدمان خود استفاده نکنید.

رنگ زرد، رنگی است محرک است این رنگ اگر در جایگاه درست استفاده نشود می تواند ایجاد ناراحتی کند. زرد می تواند احساس لیمویی تازه و ترش را در ذهن ایجاد کند و یا مردم را به سریع خوردن و ترک رستوران تشویق کند. بودن این رنگ در کنار قرمز تشویق مردم به سریع غذا خوردن را بیشتر می کند. البته گاهی همین رنگ می تواند به علت انرژی که در خود دارد افراد را دعوت به داخل کند و آنها را در رستوران شما نگه دارد.

استفاده از رنگهای سرد در رستوران ها

رنگ سبز هم یکی از بهترین ها برای استفاده در محیط یک رستوران می باشد. در یک رستوران، دیوارهای سبز حس طبعیت و سلامتی را قوت می بخشد و می توانند اطمینان بیشتری درباره سلامتی منوی رستوران به مشتریان تان خود القا کنید. طیف سبز همچنین نشان دهنده ثبات است.

سبز رنگی است که اتصال شما به طبیعت را بیشتر خواهد کرد! احساس تمیزی و خدمات سالم و تازه از مواردی است که که این رنگ در شما ایجاد خواهد کرد. این رنگ می تواند مشتریان شما را به ماندن طولانی مدت، آرامش و صرف نوشیدنی و غذاهای تازه دعوت کند.

رنگ های نامناسب برای رستوران

همراه با رنگ زرد روشن، دیگر رنگ ها مانند آبی و بنفش مناسب یک رستوران نیستند. رنگ آبی محبوب ترین رنگ برای القای محیطی آرام است، اما درباره کسب و کار رستوران این معنی را به خوبی انعکاس نمی دهد.

 آبی رنگ نو شدن است! رنگی برای فضاهایی که می خواهند احساس رفرشی در افراد ایجاد کنند! این دو رنگ برای رستوران ها و قهوه خانه ها متعارف نیست و در واقع اشتها را سرکوب میکند، درحالی که رنگی است مناسب برای سالن های ورزشی و استخرها. دلیل این موضوع این است که به ندرت در غذاها رنگ آبی را می بینیم. بیشتر غذاهایی که آبی هستند بیشتر خوراکی های کودکان می باشند که بصورت مصنوعی رنگ شده اند که می توان به بستنی یخی ها، انواع آبنبات ها اشاره نمود. این موضوع درباره رنگ بنفش هم کاملا صادق می باشد که در واقع سبب کاهش اشتهای افراد می شود.

  رنگهای خنثی برای رستوران

 رنگ های خنثی شامل رنگ سیاه، سفید، بژ و قهوه ای همه رنگ های عالی هستند که می توانند بصورت ترکیبی در چیدمان دکور یک رستوران مورد استفاده قرار بگیرند. زمانیکه از سیاه و قهوه ای تیره به عنوان رنگ برجسته در محیط استفاده کنیم، نشان دهنده کمال خواهد بود که سبب می شود انتخاب مناسبی برای رستوران های شبانه باشد. برجسته نمودن رنگ سفید به معنی تمیزی و یکنواختی است. زمانیکه این رنگ ها را با رنگ های روشن تری ترکیب می کنیم برای کسب و کارهایی نظیر فست فودها و فودکورت ها بی نظیر هستند. رنگ های بژ، خاکستری و قهوه ای ایده آل برای ایجاد یک محیط گرم برای رستوران شماست .این رنگ ها برای فضاهای تنگ و کوچک انتخاب مناسبی است. احساس راحتی و آشنایی این رنگ می تواند خوش آمدگویی به مشتریان باشد. استفاده از رنگ سفید و رنگ های هیجان انگیز در کنار این رنگ می تواند یک انتخاب امن باشد! اگر چه اگر نتوانید ترکیب مناسبی را ارایه دهید، فضایی بی روح خواهید داشت.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *