بازسازی دکوراسیون خانه با ایده های جدید

بازسازی دکوراسیون خانه با ایده های جدید

بازسازی قسمت های مختلف دکوراسیون خانه می تواند تاثیری عمیق بر حال و هوای فضای خانه و انرژی موجود در بخش های مختلف بگذارد. گاهی با تعویض رنگ یک دیوار یا روکش مبلمان یک نشیمن می توان تحولی چشم گیر در فضای داخلی خانه ایجاد کرد. می توانید با تغییر رنگ دیوارها در فضا های مختلف خانه رنگ های مرده و یکنواخت به کار رفته در مبلمان را متعادل کنید و یا با به کارگیری مبلمانی با رنگ های جسورانه در پیش زمینه ی ملایم دیوار ها، دکوراسیون خانه ی خود را پرانرژی کنید.

 

 

قبل از شروع بازسازی و تغییر دکوراسیون خانه خود در مورد آنچه نیاز دارید و دوست دارید بعد از تغییرات به آن برسید  فکر کنید و همه موارد رو بررسی و تجزیه تحلیل کنید. بازسازی و تغییر دکوراسیون به صورت کلی می تواند سهم زیادی در تغییر روحیه و روند زندگی در خانواده داشته باشد اما اگر در شروع فرآیند بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل خود از قبل طرح آماده ای از نیازها و ایده ها نداشته باشید ممکن است عملیات بازسازی ساختمان برای شما خسته کننده و ملال آور شود.

طراحی و ایده پردازی 

یکی از کلید های موفقیت در بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل، به خصوص زمانی که شما قصد بازسازی و تغییر ساختار کلی در خانه ی خود دارید، دوراندیشی و در نظر گرفتن تمام نیازها و بهره گیری از دانش و اطلاعات در این زمینه می باشد.قبل از شروع به کار بازسازی زمانی را برای طراحی و فکر کردن به آنچه مورد نیاز و پسند سلیقه و روحیه شما است قرار دهید. هر قدر نقشه و طرح شما دقیق و فکر شده باشد ، شما در پایان کار به خانه رویایی و مد نظرتان بیشتر نزدیک می شوید و از دوباره کاری در پایان کار فاصله می گیرید. اگر در مرحله طراحی عجله نکنید و مشخص کنید که دقیقا چه می‌خواهید، هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهد شد و هم نتیجه نهایی برایتان دلپذیر خواهد بود.

در نظر داشتن سبک و شیوه زندگی

برای شروع همواره باید نحوه استفاده اعضای خانواده از فضا خانه را مشخص نمایید. برای مثال اگر اهل مهمانی دادن های بزرگ هستید، به یک منطقه نشمین بزرگ با چیدمان مبل های یک پارچه نیاز دارید یا بهتر است که ۲ یا ۳ منطقه نشیمن با مبل های کمتر داشته باشید . شما باید تمامی شرایط کنونی خانواده و فرهنگ و آداب زندگی خود را در نظر بگیرید ، علاوه بر این شرایطی که در آینده برای شما تغییر خواهد کرد را نیز در طراحی و بازسازی خانه خود در نظر بگیرید. مثلا اگر شما تازه ازدواج کرده اید و قصد دارید در سال های نزدیک بچه دار شوید، در طراحی و ایده پردازی های خود آینده فرزندانتان را نیز در فرایند تغییر دکوراسیون و بازسازی درنظر بگیرید. در شرایطی که شما نیاز های حال و تا حدودی آینده را در طراحی فرایند بازسازی منزل خود در نظر گرفته باشید به طور حتم تا چندین سال نیاز به تغییر و بازسازی مجدد نخواهید داشت.

 

چند ایده جالب برای بازسازی خانه

رنگ های متضاد

انتخاب مبلمان و لوازم دارای رنگ های متضاد و ایجاد کنتراست رنگی می تواند چهره ای شیک و شاد به خانه شما بدهد.

تغییر کف آشپزخانه

اگر خانه شما خیلی قدیمی است ، عوض کردن کاشی ها میتواند تغییر اساسی در خانه شما ایجاد کند. کندن کاشی های قدیمی و جایگزینی آن با سرامیک های جدید می تواند کاملا فضای شما رو دگرگون کند. استفاده از کاشی‌هایی با رنگ مناسب و همچنین کابینت‌هایی که بهترین و بیشترین فضای ممکن را برای نگهداری وسایل و ظروف به ما بدهد از ملزومات یک آشپزخانه خوب است.

تزئین با گیاهان

از گیاهان برای تزئین خانه خود استفاده کنید. گیاهان علاوه بر زیبا و شادابی جلوه ی بسیار زیبایی به خانه شما می دهند و خرید و نگهداری آنها هم هزینه زیادی ندارد.

لامپ های جدید

تعویض لامپ ها و چراغ ها و بیشتر کردن تعداد روشنایی های منزل تغییر اساسی در ظاهر خانه شما ایجاد می کند و باعث زیباتر شدن خانه شما می شود.

رنگ کردن یک دیوار

به جای اینکه تمام دیوارها را رنگ کنید فقط یک دیوارتان را به رنگ خاصی دربیاورید. رنگ کردن یک دیوار علاوه بر زیبایی بصری هزینه کمتری نیز دارد.

برچسب های دیواری

استفاده از برچسب های دیواری به جای کاغذدیواری هم هزینه کمتری دارد هم جلوه ی بسیار زیبایی به دیوار شما می دهد.

سازماندهی

سازماندهی کردن وسایل خانه و مرتب سازی آنها یک راه آسان و کم هزینه برای ایجاد تغییری بزرگ در خانه است. می‌توانید بخش‌هایی از اثاثیه قدیمی که برای شما خاطره انگیز است یا آن‌ها را دوست دارید حفظ کنید و در چیدمان جدید با ترکیب اثاثیه مدرن سبک مخصوص خودتان را ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *