آشنایی با مهمترین نکات و اصول طراحی دکوراسیون کافی شاپ

آشنایی با مهمترین نکات و اصول طراحی دکوراسیون کافی شاپ

طراحی دکوراسیون کافی شاپ نقش قابل توجهی در جذب مشتری ها دارد. بر اساس نظرسنجی های انجام شده یکی از دلایل مهم بازگشت به یک کافی شاپ خاص نوع دکوراسیون داخلی آن می باشد. جالب است بدانید تاثیر طراحی دکوراسیون در مقایسه با قیمت و کیفیت مواد خوراکی ارائه شده در کافی شاپ بیشتر است. در صورت تمایل جهت ورود به حرفه کافی شاپ و یا تغییر دکوراسیون داخلی کافی شاپ نیاز به صرف هزینه های هنگفت نخواهید داشت و فقط کافیست با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت نمایید. در این رابطه لازم است چندین نکته را در نظر گرفته و خلاقیت به خرج دهید.

در نظر گرفتن فضای خارجی و ویترین کافی شاپ در طراحی دکوراسیون کافی شاپ

با تماشای نمای خارجی یک ساختمان می توان متوجه کاربری آن شد، کافی شاپ ها و رستوران ها روزانه از تعداد زیادی از مشتریان پذیرایی می کنند از این رو نمای خارجی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. از نکات مهم که برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ باید در نظر گرفته شود خوانا و بزرگ بودن نام و یا لوگوی کافه می باشد. با قرار دادن تزیینات هماهنگ با دکوراسیون داخلی کافی شاپ می توانید نظر بسیاری از مشتریان را به سوی خود جلب نمایید. در صورتی که جلوی کافی شاپ شما فضای خالی وجود داشته باشد می توانید در آن بخش صندلی قرار دهید. اهمیت دکوراسیون داخلی و خارجی در یک کافی شاپ با یکدیگر برابر است.

انتخاب تم اصلی یکی از نکات طراحی دکوراسیون کافی شاپ

در طراحی دکوراسیون کافی شاپ باید یک ایده کلی در نظر گرفته شود. برای این منظور نیازی به ایجاد تغییرات بزرگ و پرهزینه نخواهید داشت. قالب های مشهور کافی شاپ ها در سراسر دنیا راک، کافه ورزشی، کافه هنر، کافه کلاسیک، کافه گلخانه، کافه گالری، کافه کتاب و کافه سینما هستند. در صورت تمایل برای داشتن یک کافه راک باید رنگ های تیره همچون مشکی و قرمز را برای دیوارها انتخاب نمایید. همچنین می توانید عکس خواننده های راک را به دیوار بچسبانید و یک گیتار تزئینی و قطعاتی از درام را می توان روی دیوار نصب نمود.

همچنین در صورت تمایل برای داشتن گلخانه و کافی شاپ در کنار یکدیگر باید شرایط مناسب را جهت رشد گیاهان در داخل کافه فراهم نمایید. ایده های ناب برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها متنوع هستند تنها کافیست ایده مناسب برای کافی شاپ خود را بیابید.

انتخاب تزئینات سقف و دیوار

تزئینات و اکسسوری ها در زمان گذشته به قفسه ها و دیوارها در طراحی دکوراسیون کافی شاپ اختصاص داشت اما امروزه تزئینات سقفی نیز کاربردهای قابل توجهی دارند. برای کافه ها با فضای تاریک لوله ها و میله ها در چیدمان هندسی گزینه های مناسب هستند. استفاده از سقف کاذب، کاغذ دیواری و تزئینات چوبی نیز برای کافی شاپ با دکوراسیون رنگ روشن توصیه می شود. در نهایت می توان گفت با استفاده از آویز سقفی، نقاشی دیواری، قفسه پر از گلدان و کاردستی و کتابخانه های کوچک می توان کافی شاپ را به مکانی فوق العاده جذاب تبدیل سازید.

در نظر گرفتن جایی برای دلنوشته ها در طراحی دکوراسیون کافی شاپ

نکته قابل توجه در رابطه با کافی شاپ ها این است که آن ها تنها مکانی برای صرف یک لیوان قهوه و کیک نیستند، کافه ای خوب است که شما را جذب کرده، نگاه دارد و حس شما را عوض کند و زمان خارج شدن نیز باعث شود دوباره به این مکان بازگردید. یکی از ویژگی های مهم کافی شاپ های خوب این است که شما را به نوشتن افکار و مشغله های ذهنی تحریک می کنند و از آن به عنوان یک یادگاری نگاه داری کنند.

استفاده از دیوارهای آجری در طراحی دکوراسیون کافی شاپ

کنار گذاشتن تکنولوژی و تجملات در طراحی دکوراسیون کافی شاپ به افراد اجازه می دهد تا اوقات خود را با آرامش بیشتری در آن کافی شاپ ها بگذرانند و به افراد کمک می کند تا راحت تر با آن محل ارتباط برقرار کنند. برای ایجاد محیط خودمانی در کافی شاپ استفاده از دیوارهای آجری گزینه مناسبی می باشد. از آنجا که رنگ و شکل آجر گرم است حسی را در شما ایجاد می کند که باعث می شود محیط خیلی راحت به دل شما بنشیند.

استفاده از قالیچه هایی با رنگ های گرم

جهت ایجاد محیطی گرم و خودمانی در کافی شاپ ها توصیه می کنیم ایده های خلاقانه و قابل اجرا را در فضای کافی شاپ ها پیاده سازید. چیدمان مورد استفاده در طراحی دکوراسیون کافی شاپ باعث می شود تا محیط کافی شاپ به محیطی محبوب تبدیل شود. یکی از مواردی که در چیدمان این فضاها نقش مهمی ایفا می کنند استفاده از فرش می باشد. با قرار دادن فرش در محیط کافی شاپ می توان حس و حال فوق العاده ای ایجاد کرد.

استفاده از قفسه های پر داستان در طراحی دکوراسیون کافی شاپ

جهت ایجاد احساس فوق العاده در کافی شاپ هرچه که روی دیوار قرار می گیرند نقش قابل توجهی دارند. نصب قفسه های کوچک و بزرگ که دکوریجات با قصه های خاص خود روی این قفسه ها قرار می گیرند برای این منظور توصیه می شود. این دکوریجات اغلب وسایل قدیمی و عتیقه هستند که خاطرات جالبی را برای ما یادآوری می سازند. برخی از این وسایل نیز ممکن است خاطرات فیلم، شخص و یا مکانی را برای شما زنده سازند که مدت ها پیش آن ها را دیده اید.

ایجاد کتابخانه برای علاقه مندان به کتاب

یکی دیگر از نکات طراحی دکوراسیون کافی شاپ ایجاد کتابخانه برای علاقه مندان به کتاب در این مکان می باشد از این رو توصیه می کنیم فضای خاصی را به مطالعه کتاب اختصاص دهید و یا چندین قفسه کتاب برای علاقه مندان به مطالعه و افرادی که به تنهایی به کافه می آیند در نظر بگیرید. استفاده از کتاب دکور کافی شاپ ها را زیبا خواهد ساخت.

استفاده از گلدان های سبز در طراحی دکوراسیون کافی شاپ

کافه نشین ها از تاثیر مثبت حضور گیاه در محیط کافی شاپ اطلاع دارند. امروزه کافی شاپ هایی که در گوشه و کنار آن گلدان دیده می شوند اغلب به عنوان کافی شاپ های محبوب شناخته می شوند. استفاده از گلدان در این محیط باعث ایجاد فضای گرم و صمیمی شده و زیبایی شگفت انگیزی به این محیط می بخشد. گلدان ها را می توان روی طاقچه، قفسه، میز و یا در کنج ها قرار داد. افرادی که برای سپری کردن اوقات فراغت خود به کافی شاپ می آیند از وجود گلدان ها در این مکان ها استقبال می کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *