آشنایی با مهمترین اصول طراحی کافی شاپ و نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی آن

آشنایی با مهمترین اصول طراحی کافی شاپ و نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی

تمامی افراد جامعه حداقل هفته ای یکبار به کافی شاپ می روند از این رو به دلیل عمومی بودن فضا طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. طراحی، نوع ساخت، رنگ و نحوه چیدمان دکوراسیون بسیار مهم هستند و رعایت اصول طراحی کافی شاپ نقش قابل توجهی در جذب مشتری دارند. در ادامه با این اصول و قواعد بیشتر آشنا خواهیم شد.

اصول طراحی کافی شاپ

پیش از راه اندازی یک کافی شاپ باید به چندین سوال پاسخ دهید تا بتوانید به راحتی به اصول طراحی کافی شاپ دست یابید. این سوال ها عبارتند از:

  • فضای انتخابی برای کافی شاپ شما برای چه تعداد افراد مناسب می باشد؟
  • آیا این فضا قادر به جای دادن تمامی سلیقه ها در خود می باشد؟
  • آیا برای کتاب خواندن و یا ارائه هنرهای مختلف فضای مناسبی در کافی شاپ شما وجود دارد؟

پس از پاسخ دادن به این سوال ها ممکن است با سوالات بیشتری مواجه شوید که اکثر آن ها مرتبط با کاربرد کافی شاپ و متراژ فضای مورد نظر هستند. حال اصول طراحی کافی شاپ برای شما مطرح می شود.

انتخاب مکان مناسب یکی از مهمترین اصول طراحی کافی شاپ

هنگام راه اندازی یک کافی شاپ نخستین نکته ای که باید در نظر گرفته شود مکان و طراحی آن بر طبق اصول و قواعد استاندارد می باشد. انتخاب مکان های شلوغ و پرتردد برای راه اندازی یک کافی شاپ مناسب می باشد و نقش قابل توجهی در جذب مشتریان خواهد داشت. پس از انتخاب مکان مناسب برای کافی شاپ باید به اصول طراحی کافی شاپ دقت نمایید تا بتوانید فضایی دنج و آرام در خیابان های شلوغ ایجاد نمایید این امر باعث می شود کافی شاپ شما به محیطی کاملا کاربردی تبدیل شود.

در نظر گرفتن و محاسبه ابعاد داخلی فضای در دسترس برای راه اندازی یک کافی شاپ نخستین گام برای طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ می باشد. شما می توانید راهنمایی های لازم را به منظور محاسبه ابعاد داخلی از یک مهندس معمار دریافت نمایید. شما می توانید پس از اعلام ابعاد داخلی دقیق به یک مهندس معمار خود را برای ایجاد تغییرات قابل توجه و مثبت در کافی شاپ و یا رستوران خود آماده سازید.

امروزه اکثر کافی شاپ ها امکانات مختلغی را به مشتریان خود ارائه می دهند و دیگر تنها مکانی برای نوشیدن قهوه نیستند. امکاناتی که کافی شاپ های مدرن به مشتریان خود ارائه می دهند عبارتند از:

  • ارائه فضای برای کتاب خواندن
  • لذت بردن از گوش دادن به موسیقی و ارائه دیگر هنرها

استفاده از منابع طبیعی از مهمترین اصول طراحی کافی شاپ

یکی دیگر از اصول طراحی کافی شاپ استفاده از منابع طبیعی در آن می باشد. در صورتی که بخواهید کافی شاپ خود را در یک منطقه شهری راه اندازی کنید، برای استفاده از منابع طبیعی گزینه های زیادی وجود نخواهد داشت اما خوشبختانه برای ایجاد مناظر طبیعی در این فضا ترفندهای کوچک و متفاوتی وجود دارند. شما ممکن است با توجه به مکان انتخابی برای راه اندازی یک کافی شاپ یک فضای کوچک باز را در اختیار داشته باشید، در صورتی که این فضا را با استفاده از گل ها و گیاهان زیبا تزئین نمایید می توانید به راحتی تکه ای از طبیعت را برای مشتریان خود ایجاد نمایید.

در نظر گرفتن استانداردها یکی از اصول مهم طراحی کافی شاپ

فضای داخل یک کافی شاپ باید به گونه ای طراحی شود که مشتریان برای ورود به آن با مشکل خاصی مواجه نشوند. برای کافی شاپ ها بهترین مکان فضایی دنج و آرام بخش می باشد.

منوی استاندارد کافی شاپ

یکی از مهمترین اصول طراحی کافی شاپ انتخاب منوی استاندارد بر پایه قهوه و انواع آن می باشد. شما می توانید در کنار قهوه و انواع آن از نوشیدنی های مختلف و کیک ها در منو خود استفاده نمایید. استفاده از مواد اصلی و نیروی ماهر برای ارائه تمامی این موارد لازم و ضروری هستند.

اصول طراحی کافی شاپ: استفاده از عناصر تزئینی

استفاده از عناصر تزئینی و اکسسوری ها در طراحی یک کافی شاپ نقش بسیار مهمی دارد. جهت بهره گیری از عناصر جان بخش می توانید از نقاشی ها و یا تصاویر مربوط به وسایل کار، دانه های ریسه شده قهوه، رنگ هایی با طیف رنگی قهوه و یا هم خانواده با آن استفاده نمایید.

استفاده از فرش های اصیل و جذاب در طراحی دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از اصول طراحی کافی شاپ استفاده از فرش های اصیل و جذاب در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. هرچند استفاده از فرش ها در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ رایج نیست اما شما می توانید این سنت را بشکنید. برای غافلگیری مشتریان خود می توانید از یک فرش ایرانی دارای رنگ های جذاب و گرم در خاص ترین بخش کافی شاپ استفاده نمایید. این کار باعث می شود به مشتریان خود چیزی متفاوت ارائه دهید که این امر برای آن ها تازگی خواهد داشت.

استفاده از گل، گیاه و نور در طراحی کافی شاپ

استفاده از گل و گیاه در طراحی کافی شاپ یکی دیگر از اصول طراحی کافی شاپ می باشد. شما می توانید با استفاده از گل و گیاه در کافی شاپ خود حال و هوای رمانتیک ایجاد نمایید. در شرایطی که توان استفاده از نور طبیعی در طول روز در کافی شاپ برای شما وجود نداشت می توانید از نورهای مصنوعی استفاده نمایید. در رابطه با استفاده از گل و گیاه در این فضا بهتر است آن را در سراسر فضای کافی شاپ خود پخش نمایید.

طراحی کافی شاپ قبل از راه اندازی آن

قبل از راه اندازی کسب و کار جدید بهتر است بازار آن کار را موارد بررسی قرار دهید و با توجه به نیازهای مردم آن منطقه اقدام نمایید. یکی از مهمترین اصول طراحی کافی شاپ، طراحی فضای داخلی یک کافی شاپ پیش از راه اندازی آن می باشد. با توجه به تصورات ذهنی خود باید مکان مناسب برای آشپزخانه، میز کانتر، صندلی و مبلمان را در دکوراسیون داخلی تعیین نمایید. ابتدا تمام طرح های مورد نظر خود را روی کاغذ آورده و آن ها را به سازندگان و سرمایه گذاران ارائه دهید تا در طراحی کافی شاپ از آن ها استفاده کنند.

استفاده از نشیمن های متفاوت برای صندلی ها و مبلمان موجود در کافی شاپ

به منظور این که مشتریان در کافی شاپ شما احساس راحتی کنند توصیه می کنیم از کوسن ها و بالشتک های کوچک برای مبلمان و نشیمن های صندلی های موجود در کافی شاپ استفاده نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *